آجاک - acak آینده پژوهی

صادرات منسوجات نانویی ایران به بازارهای جهانی

صادرات منسوجات نانویی ایران به بازارهای جهانی

یك شركت دانش بنیان ایرانی پس از موفقیت در عرضه منسوجات نانویی خود به كشورهای عراق، پاكستان و افغانستان، صادارت به كشورهای هلند، كانادا، استرالیا و بلغارستان را هدف قرار داده است.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، محمود ضرابی، مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: با وجود شیوع ویروس کرونا و دشواری هایی در کسب وکار، موفق به صادرات شدیم و برنامه ریزی هایی برای بهبود وضعیت صادرات سال آینده انجام می دهیم، هر چند بازار به شدت از جانب کرونا لطمه دیده، اما نسبت به خیلی از رقبا عملکرد بهتری داشتیم.
ضرابی راهبردهای سالهای گذشته را دلیل موفقیت این شرکت عنوان نمود و اضافه کرد: در دو سال قبل روی فروش اینترنتی سرمایه گذاری کردیم و اتخاذ این راهبرد به ما کمک کرد در وضعیت کرونا فروش خودرا ادامه دهیم. کرونا همچنان بر بازار سایه خواهد انداخت و هر کسب و کاری که نتواند خودرا با این شرایط وفق دهد، از بازار خارج خواهد شد. خوشبختانه تا حالا توانسته ایم پاسخ سریع به تغییرات شرایط بازار بدهیم و همین موضوع به تثبیت کسب وکار در وضعیت کرونا کمک کرده است.
وی گفت: بنظر می رسد دیگر اقتصاد متکی به نفت جوابگو نیست و برای توسعه اقتصاد غیرنفتی برنامه ریزی هایی در سطح کشور انجام شده است. این برنامه ها در کنار افزایش قیمت دلار، جذابیت های صادراتی منسوجات را افزایش داده است و این مساله به ما انگیزه می دهد برای صادرات بیشتر انرژی صرف نماییم، چشم انداز صادرات منسوجات مطلوب بنظر می رسد و برای صادرات به کشورهای مختلف همچون اروپا در حال برنامه ریزی هستیم.
وی افزود: در سالهای آتی مشتریان به محصولات نانو توجه بیشتری خواهند داشت و این محصولات از اقبال بیشتری از طرف بازار برخوردار می باشند. مشتریان از عملکرد محصولات نانو راضی هستند و معمولا پس از استفاده از این محصولات نسبت به آن وفادار می مانند. هم اکنون مشتریان خارجی نیز به محصولات نانو توجه خاصی دارند و سفارش های محصولات نانو درحال افزایش است.
این شرکت دانش بنیان همچون نخستین تولیدکنندگان جوراب آنتی باکتریال در ایران است که با بهره گیری از فناوری نانوذرات نقره مبادرت به تولید جوراب هایی با خاصیت ضدمیکروب و ضدبو کرده است. همین طور زیرپوش و دستکش نانویی از دیگراقلام تولیدی این شرکت است.


1399/08/26
20:15:50
5.0 /5
601
تگها: آینده , اینترنت , شركت , فناوری
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
آجاک : آینده پژوهی