آجاک - acak آینده پژوهی
در بازدید وزیر علوم از آزمایشگاه ژنتیك پزشكی پژوهشگاه اعلام شد

تصویب 20 طرح برای مقابله با كرونا در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك

تصویب 20 طرح برای مقابله با كرونا در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك

آجاك: وزیر علوم به منظور در جریان قرار گرفتن از آخرین اقدامات محققان در زمینه تشخیص بیماری كرونا، از آزمایشگاه ژنتیك پزشكی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری بازدید نمود.


به گزارش آجاک به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی، امروز در بازدید از بخش های مختلف آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از نزدیک در جریان تلاش ها و اقدامات صورت گرفته از جانب محققان این مرکز در دوران مقابله با انتشار کرونا قرار گرفت و بعد از گفت وگوی نزدیک و رودررو با پژوهشگران و کارشناسان آزمایشگاه و شنیدن گزارشی از روند فعالیتهای صورت گرفته از مجموعه اقدامات محققان فعال در این آزمایشگاه قدردانی کرد.

در این بازدید دکتر مصطفی مطلبی، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، به عرضه گزارش اجمالی از اقدامات پژوهشگاه پرداخت و اظهار داشت: شیوع ناگهانی ویروس کرونا جوامع خیلی از جمله ایران را غافلگیر کرد و آنها را به سمت اقدامات عاجلی همچون تغییر کاربری برخی از بخش ها سوق داد.

۳۰۰۰ تشخیص در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک
وی ادامه داد: آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری هم بعد از دستور وزارت علوم مأموریت تشخیصی خویش را شروع کرد و در مجموع تابحال حدود ۳۰۰۰ تشخیص انجام داده است.

دکتر مطلبی افزود: از دیگر اقدامات پژوهشگاه در این بخش می توان به تشکیل ۹ کارگروه پژوهشی با همکاری محققان پژوهشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه های کشور اشاره نمود.

به قول رئیس پژوهشگاه ژنتیک، از زمان شروع اقدامات لازم در این بخش تا امروز حدود ۱۷۰ طرح از سراسر کشور دریافت شده که از این میان ۲۰ طرح تصویب شده است.

وی از دیگر اقدامات این پژوهشگاه را تشکیل کانون تفکر مقابله با کرونا برای رصد و گزارش آخرین یافته ها عنوان نمود.

در ادامه دکتر محمدحسین صنعتی، رئیس آزمایشگاه ژنتیک پزشکی با اشاره به تشکیل آزمایشگاه از سال ۱۳۷۸ اظهار داشت: تا امروز در این آزمایشگاه به حدود دو هزار بیماری ژنتیکی خدمت رسانی شده است. با همکاری وزارت علوم اقدامات جدی درمورد تشخیص کرونا و دیگر حوزه های مرتبط صورت گرفته است.

به قول وی این آزمایشگاه امروز توانایی پذیرش ۶۰۰ نمونه را در یک شیفت و ۱۲۰۰ نمونه را در دو شیفت داراست.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در ادامه بازدید دکتر مسعود هوشمند، عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به تشریح نحوه عملکرد آزمایشگاه ژنتیک پزشکی در دوران کرونا و توضیح عملکرد بخش های مختلف و اقدامات صورت گرفته در هر بخش از آزمایشگاه پرداخت.



1399/02/05
12:31:19
5.0 /5
2329
تگها: پزشكی , پژوهش , فناوری , كاربر
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
آجاک : آینده پژوهی