شرکت فناور ایرانی درمرحله نهایی رویداد جهانی انتخاب بهترین مراکز تماس
یک شرکت فناور ایرانی موفق به حضور در مرحله نهایی شانزدهمین رویداد جهانی انتخاب بهترین مراکز تماس در منطقه EMEA _ اروپا، خاور میانه و آفریقا شد.
در دنیای کسب و کار امروز، مشتریان می توانند از کانال های مختلفی برای برقراری ارتباط با شرکت (صدا، ایمیل، رسانه اجتماعی و یا پیامک ) استفاده کنند و بیشتر آنها در مرکز تماس یا مرکز خدمات مشتری قرار می گیرند؛ توسعه مرکز تماس، همکاری با مشتری برای کسانی که فعالیت می نمایند یا طرحی برای فعالیت در اروپا و خاورمیانه دارند، در این رویداد هدف گذاری شده است.
محمدرضا مهرآزما، نماینده این شرکت فناور که به مرحله نهایی این رویداد جهانی راه پیدا کرده است روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاردانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: در کل سه منطقه وجود دارد که این رویداد برای هر منطقه به صورت جداگانه برگزار می شود، در این رویداد جهانی بهترین مراکز تماس با عنایت به موضوعات مشخص شده داوری و در نهایت در سه سطح طلایی، نقره ای و برنز اعلام می شوند.
وی ادامه داد: در مرحله ابتدایی این رویداد، ۲ هزار شرکت کننده از ۸۰ کشور در ۴۰ مبحث شرکت داشتند و بهترین تجارب خویش را در حوزه مراکز تماس به اشتراک گذاشتند.
وی ضمن اشاره به این که همین شرکت ایرانی در دوره قبل جایزه نقره این رویداد جهانی را دریافت کرده است اظهار داشت: در این دوره سعی کردیم عرضه ای متفاوت و جدیدی داشته باشیم، مواردی که بر روی آنها تمرکز کردیم، با محوریت بهبود خدمات و تجربه مشتری، عرضه یک ساختار پیشرفته در سامانه ارتباط با مشتریان و بهینه سازی فرمول محاسباتی تعداد کارشناس پاسخگو بدون ایجاد خلل در کیفیت خدمات مراکز تماس بود.
نماینده مجموعه سفیر آبی آرام عنوان کرد: مرحله نهایی انتخاب بهترین مراکز تماس از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ سپتامبر (۲۲تا ۲۵ شهریورماه جاری)؛ به صورت آنلاین برگزار می شود که من از ایران در این دوره بعنوان داور میهمان حضور خواهم داشت.
مهرآزما خاطرنشان کرد: معمولاً برگزاری این رویدادها و کنفرانس های مشابه، مهم ترین و موثر ترین وسیله برای انتقال تجربیات است؛ این موضوع، صنعتی بسیار بزرگ، اثر گزار و در عین حال درآمدزا است که می تواند روز به روز توسعه پیدا کند و فکر می کنم لزوم دارد دستاوردهای چنین همایش و کنفرانسی در درون کشور منتشر شود و مدیران مراکز تماس در عرصه های مختلف از این امکانات بهره مند شوند و برای توسعه حرفه ایی مرکز تماس برنامه داشته باشند.
او خاطرنشان کرد: مبحث تجربه مشتری یا همان تجربه خوب مشتری حتما ایجاب می کند که مراکز تماس برای تامل و ارتباطات دو طرفه با مشتریان وجود داشته باشند و اگر مراکز تماس نباشند باعث ریزش مشتری می شود؛ نکته دوم این است که با داشتن مراکز تماس، صاحبان کالاها و خدمات می توانند بزرگترین و اثر بخش ترین مراکز نظر سنجی را در اختیار داشته باشند چون که وقتی مشتریان با این مراکز تماس ارتباط برقرار می کنند، مباحثی را مطرح می کنند که در حالت عادی اگر بخواهید آن اطلاعات را به دست بیاورید هزینه ی بسیار زیادی رابرای آن سازمان خواهد داشت.
در ۲ سال گذشته که مساله کرونا بعنوان یک معضل جهانی مطرح شده، تاسیس مراکز تماسی که به صورت آنی و فوری به مشتریان و به مردم سرویس دهند، بسیار به آرامش جامعه کمک می نماید و ما باید هنر استفاده از دستاوردهای رویدادهای جهانی در این سطح را داشته و از آن برای بازسازی یا نوسازی و گاها تغییر همه فرآیندهای مراکز تماس بهره جوییم.