آجاک - acak آینده پژوهی

تألیف استاد دانشگاهی درباره چاه های نفت و گاز رهاشده توسط الزویر منتشر گردید

تألیف استاد دانشگاهی درباره چاه های نفت و گاز رهاشده توسط الزویر منتشر گردید

به گزارش آجاک کتاب دکتر یونس نوراللهی، دانشیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با عنوان Utilization of Thermal Potential of Abandoned Wells توسط مؤسسه انتشارات بین المللی الزویر چاپ و منتشر گردید.


به گزارش آجاک به نقل از ایسنا، این کتاب حاصل پنج سال تحقیقات علمی دکتر یونس نورالهی و همکاران وی در زمینه بهره برداری انرژی حرارتی چاه های نفت و گاز رها شده در دنیاست که به سفارش مؤسسه انتشاراتی الزویر تألیف و انتشار یافته است.
دکتر نوراللهی، مؤلف مسئول و سرپرست تیم مؤلف این کتاب در اینباره اظهار داشت: این کتاب برای نخستین به زبان انگلیسی در حوزه بهره برداری از انرژی حرارتی چاه های نفت و گاز رها شده در دنیا انتشار یافته است.
به قول دکتر نوراللهی، در تألیف این کتاب بیشتر از ۶۵ محقق و مؤلف از ۱۶ کشور جهان مشارکت داشتند که سرپرستی تألیف این کتاب به عهده این عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران بوده است.
این کتاب مشتمل بر ۲۱ فصل و ۴۵۹ صفحه است که تألیف دو فصل این کتاب توسط دکتر نوراللهی و دانشجویان ایرانی وی صورت گرفته و سایر فصول این کتاب هم با نظارت و سرپرستی وی به سرانجام رسیده است.
هم اکنون وقتی استحصال نفت و گاز در یک میدان نفتی تمام می شود، چاه های تهی شده از نفت بلااستفاده رها می شوند. اخیراً دانشمندان کشورهای مختلف راهکارهایی یافته اند که پس از اتمام نفت و گاز، میتوان از انرژی حرارتی موجود در ته این چاه ها بهره برداری اقتصادی کرد که یک نوع از انرژی زمین گرمایی نامیده می شود.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، کتاب دکتر یونس نوراللهی با عنوان Utilization of Thermal Potential of Abandoned Wells نخستین کتاب در این حوزه است که نویسندگان حاصل تجربیات دانشمندان دنیا و مطالعات خویش را در چارچوب یک کتاب جامع تدوین و منتشر نموده اند.



1401/01/28
08:43:33
0.0 /5
397
تگها: تحقیقات
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
آجاک : آینده پژوهی