آجاک - acak آینده پژوهی
از سوی سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران اعلام شد

آخرین مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری

آخرین مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری

آجاك: دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با محورهای ˮعلم اطلاعات و دانش شناسیˮ، ˮعلوم آرشیویˮ، ˮمطالعات ایران شناسی و اسلام شناسی و نسخه پژوهیˮ، ˮتاریخ شفاهیˮ و ˮتحول دیجیتال در كتابخانه ها و مراكز آرشیویˮ برگزار می گردد و صاحبان ایده و پژوهشگران تا 19 آبان ماه فرصت دارند آثار خودرا به این جشنواره بفرستند.


به گزارش آجاك به نقل از ایسنا، سازمان اسناد و كتابخانه ملی به منظور معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه های كتابداری و اطلاع رسانی، علوم آرشیوی و اسنادی، ایران شناسی، اسلام شناسی و نسخ خطی با هدف حمایت و تشویق پژوهشگران از سال ۱۳۸۹، حركتی نو را با عنوان «جشنواره هفته پژوهش» آغاز نموده و تابحال ۹ دوره از این جشنواره برگزار شده است.
بر این اساس محققانی كه در هر یك از محورهای "علم اطلاعات و دانش شناسی"، "علوم آرشیوی"، "مطالعات ایران شناسی واسلام شناسی و نسخه پژوهی"، "تاریخ شفاهی" و "تحول دیجیتال در كتابخانه ها و مراكز آرشیوی"، دارای ایده و آثار پژوهشی هستند می توانند ایده خودرا در هر یك از قالب های كتاب تصنیف یا تالیف، طرح پژوهشی خاتمه یافته، پایان نامه كارشناسی ارشد/رساله دكتری خاتمه یافته و ایده و تولید فناورانه با تاكید بر تحول دیجیتال عرضه كنند. البته الزامی است كه آثار فوق در فاصله زمانی مهر ۱۳۹۷ تا مهر ۱۳۹۸ تدوین یا انتشار یافته باشند.
سازمان اسناد و كتابخانه ملی برای اولین بار در دهمین جشنواره پژوهشی خود از ایده های برتر در حوزه كتابخانه، فناوری و امور آرشیوی با تاكید بر تحول دیجیتال تقدیر خواهدنمود. این در حالیست كه بخش تقدیر از پژوهشگران، ویژه كاركنان سازمان اسناد و كتابخانه ملی(اعضای هیات علمی و كارشناسان) است و بخش ایده های برتر در جشنواره دهم به بخش های جشنواره اضافه شده است.
فرایند داوری
برای اجرای روند بررسی و ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه، كمیته علمی جشنواره در اداره كل پژوهش كتابداری و آموزش تشكیل می­ شود. در كمیته علمی آثار رسیده بر اساس امتیازهای قابل محاسبه برای اعضای هیئت علمی مؤسسه های پژوهشی، بخشنامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی و مؤسسات عالی علمی و پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با همكاری داوران منتخب مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و آثار فاقد سند معتبر و گواهی معتبر از ارزیابی خارج می­ شود. در نهایت، طی جلسات گوناگون آثار دریافت شده و پژوهشگران شركت كننده مورد ارزیابی نهایی قرار می­ گیرند.
در روند داوری هر اثر برای دو داور متخصص در حوزه مرتبط ارسال و میانگین امتیازات داوری محاسبه می ­شود. درصورتی كه اختلاف آرای دو داور اول و دوم تفاوت مدلول داری داشته باشد، اثر برای داور سوم ارسال می شود. پایان نامه های همكاران داخل سازمان را یك داور از داخل و یك داور از خارج سازمان ارزیابی می­ كنند.
امتیازدهی به آثار
علاوه بر شرایط و شاخص ­های عمومی ارزیابی محتوا، موضوع، و ساختار علمی آثار، موارد زیر نیز در ارزیابی و داوری ها موثر خواهد بود:
اثربخشی، حل مسئله، و رفع نیازهای علمی و فنی سازمان اسناد و كتابخانه ملی؛ اثربخشی و رفع نیازهای علمی و فنی در سوژه / رشته مورد نظر؛ خلاقیت و نوآوری و كاربردی بودن
مهلت ثبت و ارسال آثار
پژوهشگران و صاحبان ایده می توانند آثار خودرا حداكثر تا تاریخ ۱۳۹۸/۰۸/۱۹به آدرس http: //www.nlai.ir/research-festival ارسال نمایند.
مهلت تعیین شده برای ارسال آثار تمدید نخواهد شد و آثار دریافتی پس از این تاریخ در پروسه داوری قرار نمی گیرند. تاریخ برگزاری مراسم جشنواره پژوهش متعاقبا اعلام خواهد شد.
برمبنای اعلام سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با اهداف ایجاد بستری مناسب برای تكریم مقام والای اندیشمندان و پژوهشگران عرصه پژوهش و فناوری مبتنی بر سه حوزه‌ی كتابداری و اطلاع رسانی، علوم آرشیوی واسنادی، مطالعات ایران شناسی، اسلام شناسی و نسخ خطی؛ شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران و كشف استعدادهای برتر در حوزه های مختلف پیشگفته؛ ایجاد انگیزه در پژوهشگران و نوآوران داخلی؛ گسترش تجربه های علمی و ایجاد تعامل و همكاری علمی میان پژوهشگران و فراهم سازی فضایی پرشور و رقابتی میان اندیشمندان برگزار می گردد.




منبع:

1398/08/11
21:01:37
5.0 /5
3923
تگها: پژوهش , تجربه , تحقیقات , دیجیتال
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
آجاک : آینده پژوهی