آجاک - acak آینده پژوهی

احتمال تأثیر یك دارو در پیشگیری از عفونت ریه هنگام مبتلا شدن به كرونا

احتمال تأثیر یك دارو در پیشگیری از عفونت ریه هنگام مبتلا شدن به كرونا

به گزارش آجاک محققان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی می گویند: در یک مطالعه مروری به نقش تئوفیلین جی در کاهش درگیری بافت های پوششی ریه اشاره شده است؛ اما مطالعات کارآزمایی بالینی بیشتری باید برای قطعیت این مورد انجام گیرد.



به گزارش آجاک به نقل از ایسنا، «تئوفیلین» نام دارویی است که شل کننده و گشاد کننده مجاری هوایی بوده و به سبب ایجاد آرامش در مجاری هوایی منقبض شده و ایجاد تنفس آسان تر، در بیماری آسم و بیماریهای مشابه استفاده می شود. همین طور این دارو موجب افزایش قدرت انقباض دیافراگم می شود. دیافراگم ماهیچه ای است که در قسمت تحتانی حفره قفسه سینه قرار دارد و انقباضات آن با قدرت حرکات تنفسی مطابقت دارد. هنگامی که تنفس دشوار می شود، این عضله بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد. استفاده از تئوفیلین می تواند قدرت جدیدی به این عضله مهم تنفسی بدهد.

پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ دادند که آیا مصرف شربت تئوفیلین جی برای پیش گیری از عفونت ریه در زمان مبتلاشدن به کرونا مؤثر است؟

در یک مطالعه مروری، به درمان های تجربی و استراتژی های پیشگیرانه برای کووید-۱۹ همچون نقش تئوفیلین جی در مقدار کم در پیش گیری از درگیری بافت پوششی کیسه های هوایی ریه پرداخته شده است. با این وجود لازم است مطالعات کارآزمایی بالینی بیشتری در جهت قطعیت مصرف تئوفیلین جی صورت گیرد.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ های علمی در مورد ویروس کرونا می پردازد؛ در یک مطالعه مروری با موضوع درمان های تجربی و استراتژی های پیشگیرانه کووید-۱۹، به نقش تئوفیلین جی در کاهش درگیری بافت های پوششی ریه اشاره شده است. با این وجود لازم است مطالعات کارآزمایی بالینی بیشتری برای قطعیت این مساله انجام گیرد.





منبع:

1399/11/23
13:21:49
0.0 /5
392
تگها: پزشكی , پژوهش
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
آجاک : آینده پژوهی