آجاک - acak آینده پژوهی
وزیر علوم:

تاسیس پاركهای فناوری استانها در دولت تدبیر و امید محقق شد

تاسیس پاركهای فناوری استانها در دولت تدبیر و امید محقق شد

به گزارش آجاک ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت:  تاسیس پارکهای علم و فناوری در همه استانهای کشور در دولت های یازدهم و دوازدهم محقق شد که از دستاوردهای ماندگار این مدت به حساب می آید.


به گزارش آجاک به نقل از ایرنا، منصور غلامی عصر روز شنبه در جلسه منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان در محل دانشگاه اصفهان اضافه کرد: در این زمان تلاش شد که برای تمامی استان ها حداقل یک صندوق در رابطه با پژوهش و فناوری وجود داشته باشد تا زمینه های مختلف در رابطه با نوآوری به خوبی مورد حمایت قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر تجمیع برنامه ها و دوری از پراکنده کاری در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بخش های مختلف دولت کوشیدند که با پشتیبانی از امر پژوهش و نوآوری در توسعه کشور گام بردارند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به اهمیت همکاری نهادهای در رابطه با علم و فناوری برای توسعه و پیشرفت در این حوزه افزود: نگاه شورایعالی انقلاب فرهنگی به برنامه های کلان علوم تحقیقاتی مانند برنامه های فرهنگی مثبت است.
غلامی با اشاره به اینکه مصوبات قانونی برای تمامی نهادهای در رابطه با علم و فناوری باید به صورت کشوری تصویب شود، اضافه کرد: این امر نیازمند همکاری و عرضه گزارش ها و عرضه درخواست های استانی در زمان مناسب می باشد.
وی عنوان کرد: مسؤلان در جایگاه های مختلف باید بیشتر از گذشته با شورایعالی عتف(علوم تحقیقات و فناوری) آشنایی پیدا کنند تا به پیشرفت در امر تحقیقات و فناوری دست یابیم.
وزیر علوم ضمن اشاره به تلاشهای وزارت بهداشت برای ایجاد پارک های علمی و فناوری اظهار داشت: ما حتی حاضر هستیم که پارک ها را به این وزارتخانه واگذار و خدمات مورد نیاز را از آنها دریافت نماییم.
غلامی به اهمیت توجه هرچه بیشتر به شرکتهای دانش بنیاد و اقتصاد در رابطه با علم و فناوری اشاره و بیان نمود: در زمینه کشاورزی کشور این پتانسیل به خوبی مشاهده شد و در همین پیوند برای فعالیت هر چه بیشتر شرکتهای دانش بنیان و سهم افزون تر آنها در تجارت تلاش خواهیم کرد.
به گزارش آجاک به نقل از ایرنا، امروز شنبه بهره برداری چهار طرح عمرانی دانشگاه اصفهان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همزمان در هفتمین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر شروع شد.
غلامی شامگاه جمعه وارد اصفهان شد و امروز با حضور در دانشگاه اصفهان علاوه بر افتتاح طرح های عمرانی در جلسه شورای مدیریت استانی حضور یافت.
مصوبه منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری اصفهان در سال ۹۳ توسط شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) صادر شد و این منطقه فعالیت خویش را از آبان سال قبل شروع کرد و بر ۶ فناوری خاص شامل گلخانه های خودپایدار، تولید ایمپلنت، بازی درمانی، تولید آب شیرین بدون پساب، فناوری های مدیریت پسماند و دور پزشکی متمرکز شده است.
استان اصفهان با حدود ۶۰۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور بعد از تهران رتبه دوم کشوری را دارد؛ این شرکت ها با گردش مالی ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سال زمینه اشتغال هفت هزار دانش آموخته دانشگاهی را فراهم کردند.
این استان با حدود ۲۵۰ هزار دانشجو و پنج هزار عضو هیات علمی در ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دومین استان دانشگاهی کشور است؛ دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه جامع و مادر این استان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی است.



منبع:

1399/11/19
20:28:46
0.0 /5
451
تگها: پزشكی , پژوهش , پشتیبان , تحقیقات
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
آجاک : آینده پژوهی