آجاک - acak آینده پژوهی

آب ماست را دور نریزید

آب ماست را دور نریزید

آجاک: لرستان استادیار پژوهش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان اظهار داشت: آب ماست حاوی کلسیم و ویتامین های محلول در آب موجود در شیر شامل ویتامین های گروه B، پروتئین، چربی و بعضی از املاح دیگر شیر بوده و بسیار مفید می باشد و نباید دور ریخته شود.


بهروز یاراحمدی در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه ماست در مقایسه با شیر به علت افزودن باکتری های مفید مقدار بیشتری کلسیم و پروتئین دارد، اظهار نمود: ماست یکی از فرآورده های تخمیری شیر است که در اثر افزودن مایه ماست به شیر و نگهداری آن در شرایط خاص حاصل می شود.
وی افزود: ماهیت مایه ماست از باکتری های استرپتوکوکوس ترموفیلوس و لاکتوباسیلوس بولگاریکوس است که بعنوان استارتر یا آغازگر در تولید فرآورده های تخمیر شده مثل ماست استفاده می شوند.
یاراحمدی اظهار داشت: ماست در مقایسه با شیر به علت افزودن باکتری های مفید مقدار بیشتری کلسیم و پروتئین دارد.
استادیار پژوهش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان بیان نمود: آب ماست حاوی کلسیم و ویتامین های محلول در آب موجود در شیر شامل ویتامین های گروه B، پروتئین، چربی و بعضی از املاح دیگر شیر بوده و بسیار مفید می باشد و نباید دور ریخته شود.
وی خاطرنشان کرد: شیر در صورت مصرف مستمر، فشارخون افراد مبتلا به فشار را تنظیم می کند ولی درمورد آب ماست به علت وجود اسیدلاکتیک و نمک کم می تواند باعث کاهش فشارخون شود.
یاراحمدی تاکید کرد: ترشی ماست یکی از خواص ماهیتی آن بوده که در اثر فعالیتهای لاکتیکی مایه ماست و تبدیل قند لاکتوز شیر به اسید لاکتیک ایجاد می شود، ماست در اثر فرایند اعمال شده، شرایط نگهداری و مایه ماست مصرف شده می تواند از درجه ترشی و یا شیرینی متفاوتی برخوردار باشد.




منبع:

1399/11/01
12:09:31
0.0 /5
434
تگها: پژوهش , تحقیقات
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
آجاک : آینده پژوهی