عرضه عینك هوشمند فیسبوك بدون فناوری واقعیت افزوده
آجاک: عینک هوشمند فیس بوک بدون فناوری واقعیت افزوده در سال میلادی جاری روانه بازار خواهد شد.
به گزارش روزنامه دیلی میل، از سال ۲۰۱۳ که گوگل نمونه اولیه عینک هوشمند خودرا عرضه نمود، ساخت عینک های هوشمند به یکی از آرزوهای شرکت های فناور تبدیل شد. البته در آن زمان، عینک های هوشمند آن چنان شناخته شده نبودند و نگرانی های زیادی نیز در مورد حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران وجود داشت.
اما حالا بعد از گذشت سال ها، بنظر می رسد که دیگر وقت عرضه این عینک های هوشمند فرارسیده و اساسا با استقبال عموم نیز مواجه خواهد شد. حالا «اندرو بوسورث»، مدیر بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فیس بوک اعلام نموده است که احیانا در سال ۲۰۲۱ میلادی، علاقه مندان می توانند عینک هوشمند این شرکت را خریداری کنند.
عینک هوشمند فیس بوک با همکاری شرکت Luxottica Group (شرکت مادر Ray-Ban) تولید خواهد شد، اما گفته می شود که در این عینک از فناوری واقعیت افزوده استفاده نشده است.
بوسورث در باره این عینک اظهار داشت: این عینک هوشمند است و عینک واقعیت افزوده نیست.
مدیرعامل فیس بوک پیش تر اعلام نموده بود که نخستین عینک واقعیت افزوده فیس بوک در سال ۲۰۲۱ روانه بازار می شود.
اطلاعات اندکی در مورد پروژه فیسبوک برای ساخت عینک های هوشمند در دست است؛ هنوز مشخص نیست که علاوه بر این عینک که احیانا امسال عرضه خواهد شد، چند مدل دیگر در دست ساخت و توسعه قرار دارد، اما در آینده، عینک های هوشمندی مجهز به قابلیت واقعیت افزوده را روانه بازار خواهدنمود.
واقعیت افزوده یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می کند. این عناصر برمبنای تولیدات کامپیوتری که بوسیله دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط حسگرهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده های GPS می باشد، ایجاد می شود.
در واقعیت افزوده معمولاً چیزی کم نمی گردد بلکه فقط اضافه می شود. همین طور واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه ساز، دنیای واقعی را کاملاً شبیه سازی می کند.
منبع: آجاك
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)
تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره