در مراسم تفاهم نامه همكاری مابین دانشگاه خواجه نصیر و پلیس راهنمایی و رانندگی عنوان شد
تعریف پروژه های تحقیقاتی مشترك و پشتیبانی از پایان نامه های در رابطه با ماموریت پلیس راهور
به گزارش آجاک معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین در باره زمینه های همکاری با رئیس پلیس راهور ناجا اظهار نمود: تعریف و اجرای طرح های پژوهشی و فناورانه کاربردی مشترک، پشتیبانی از پایان نامه های تحقیقاتی در رابطه با ماموریت پلیس راهور، برگزاری میزگرد و همایش علمی، همکاریهای آموزشی و تبادل اساتید برای فراگیری علوم مشترک، پشتیبانی از کارهای مشترک در حوزه انتشار مقالات علمی و تعریف پروژه های کسر خدمت سربازی از دیگر زمینه های همکاری در این تفاهم نامه است.
به گزارش آجاک به نقل از ایسنا؛ دکترفرهاد یزدان در مراسم تفاهم نامه مشترک همکاری درخلال دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار نمود: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در بین ۱۳ دانشگاه برتر ایران قرار دارد و نگاهش از ابتدا جامعه محور و کار آفرین بوده است.
رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین اضافه کرد: مجموعه پردیس بین الملل دانشگاه در قالب MIC مجموعه ای است که نگاه و هدفش فقط آموزش نبوده و باتوجه به توان بالایی که در نیروهای جوان وجود دارد به دنبال رفع مشکلات است. هم اکنون نگاه چند بعدی و چند جانبه بیش از هر زمانی لازم است، در این راستا با کشورهای چین و روسیه در حال تعامل هستیم که امیدواریم دانشگاه های مشترکی را در کشور راه اندازی نماییم که در امتداد رفع نیازهای جامعه باشند.
دکتر یزدان دوست اشاره کرد: کنترل ترافیک از تخصصی ترین کارهای پلیس راهور است که ابعاد اجتماعی، تبعات اقتصادی و امنیتی دارد. شایسته است این شاخه از کار نیروی انتظامی که از فناورانه ترین بخش ها نیز است، برای رفع نیازهای خود با مراکز آموزش عالی نظیر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در همکاری باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیرالدین، دکتر محمد طالعی معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین اظهار داشت: اهداف تفاهم نامه فوق ارتقای زیرساخت ایمنی و سلامت ترافیکی بمنظور کاهش حوادث، بهبود سنجش رانندگان و روش های آموزش رانندگی، توسعه کاربرد تکنولوژی های جدید پایش ترافیک و شیوه رانندگی، تعریف پروژه های تحقیقاتی و فناورانه مشترک در زمینه های مختلف است.
وی در باره زمینه های همکاری با رئیس پلیس راهور ناجا اظهار نمود: تعریف و اجرای طرح های پژوهشی و فناورانه کاربردی مشترک، پشتیبانی از پایان نامه های تحقیقاتی در رابطه با ماموریت پلیس راهور، برگزاری میزگرد و همایش علمی، همکاریهای آموزشی و تبادل اساتید برای فراگیری علوم مشترک، پشتیبانی از کارهای مشترک در حوزه انتشار مقالات علمی و تعریف پروژه های کسر خدمت سربازی از دیگر زمینه های همکاری در این تفاهم نامه است.
معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین همین طور بیان نمود: امیدواریم عزم ملی در استفاده از فناوری درکاهش حوادث رانندگی به وجود آید و همین طور رفتار مردم به کمک علم داده پایش شود. در این تفاهم نامه دو طرف ملزم به استفاده ازکلیه امکانات طرفین شامل علمی، فنی، نیروی انسانی، اطلاعات، تجربه و تخصص با هدف ارتقا ایمنی و سلامت در حوزه ترافیک شدند.
وی ادامه داد: شناسایی نقاط حادثه خیز جاده های کشور، تولید محتوای مناسب در امتداد تعییر نگرش رانندگان بخش حمل و نقل عمومی، توسعه تکنولوژی های جدید پایش شیوه رانندگی و توسعه زیر سیستم های تشخیص خواب آلودگی و رفتار پرخطر راننده از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
سردار کمال هادیان فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مراسم امضای تفاهم نامه با زمینه همکاری مشترک درراستای کاهش سوانح رانندگی و کنترل ترافیک اظهار نمود: موضوع راه، انسان و ترافیک جز چالش های اساسی است.
وی اظهار داشت: مهمترین چالش بین فناوری و خودرو، ایمنی رانندگان و عابرین پیاده، راه و وسیله نقلیه است. سالانه ۱.۵ میلیون نفر در دنیا جان خودرا بر اثر تصادف از دست می دهند و ۱۷ هزار کشته و ۳۶۵ هزار مجروح نیز آمار سالانه کشور ما بر اثر تصادفات است که ۱۵ تا ۲۰ درصد این مجروحان قادر به حرکت نیستند و گذشته از خسارتی که تصادفات برای فرد دارد، خسارت و بار مالی زیادی نیز برای دولت ها به همراه دارد.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: نیاز است اقدامات آموزشی و آموزش های همگانی با همکاری آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، دانشگاها ها و بطور کلی ۱۹ دستگاه مسئول در حوزه راهور توسعه یابد تا تصادفات کاهش پیدا کنند.
هادیان فر اضافه کرد: استفاده از ظرفیت همه دستگاهها به خصوص دانشگاه ها تکلیف قانونی می باشد. ما باید از فناوری و تجهیزات روز دنیا در ایجاد تحول سیستمی و هوشمندی استفاده نمائیم و زمانی که استفاده از فناوری مدنظر قرار گیرد نقش دانشگاه ها پررنگ تر می شود. امروزه کوشش های فردی ما را به نتیجه نمی رساند بلکه باید هم افزایی وجود داشته باشد. همه با هم باید کار نماییم تا کنترل ترافیک، تسهیل در تردد و کاهش حوادث و تصادفات را به وجود آوریم.
منبع: acak.ir
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)
تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره