آجاک - acak آینده پژوهی
رئیس دانشگاه لرستان:

توسعه پایدار مستلزم وجود ارتباط سازمانی پیوسته دانشگاه و جامعه است

توسعه پایدار مستلزم وجود ارتباط سازمانی پیوسته دانشگاه و جامعه است

لرستان رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: توسعه پایدار و همه جانبه مستلزم وجود یک ارتباط سازمانی پیوسته و پایدار دانشگاه و جامعه است.


خسرو عزیزی در تجلیل مجازی از پژوهشگران برتر دانشگاه ها و دستگاه های اجرائی لرستان به مناسبت هفته پژوهش و فناوری که ۱۹ آذرماه صورت گرفت، اظهار نمود: توسعه پایدار و همه جانبه مستلزم وجود یک ارتباط سازمانی پیوسته و پایدار دانشگاه و جامعه به مدلول عام آن است؛ پژوهش ها و تحقیقات دانشگاهی باید از نوع کاربردی باشند و بتوانند مشکلات و چالش های جامعه را رفع کنند.
وی اشاره کرد: دراین زمینه اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید انجام شده است اما نیاز است با رویکرد لطمه شناسی، نقاط ضعف رفع شوند تا نقش پژوهش های کاربردی در راه توسعه، افزایش یابد؛ خوشبختانه رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سوق دادن دانشگاه ها به سمت دانشگاه جامعه محور و نسل سوم است؛ دانشگاهی که بتواند نقش اثرگذاری در رفع چالش های جامعه داشته باشد.
رئیس دانشگاه لرستان اشاره کرد: پشتیبانی از خلاقیت ها و نوآوری ها، موجب تقویت پژوهش ها و تحقیقات کاربردی در جامعه می شود.
عزیزی افزود: بایستی تلاش نماییم توانایی های پژوهشی دانشگاه ها در طرح های اقتصادی افزایش یابد؛ خوشبختانه با تهیه سند آمایش آموزش عالی، ایجاد رشته های تحصیلی در دانشگاه های کشور برمبنای توجه به نیازها و ظرفیت های منطقه ای، استانی و محلی است و این، یک گام مهم برای تناسب بخشی بین نظام آموزش عالی با نیازهای بازار کار است.
وی بیان کرد: همچنین، ضرورت دارد قوانین حمایتی از پژوهشگران، کارآفرینان و فناوران، تقویت شده و کمبودهای موجود، رفع شوند.
رئیس دانشگاه لرستان افزود: اساس و پایه پیشرفت های اقتصادی در جهان امروز، ارتباط متقابل دانشگاه و جامعه خصوصاً بخش تولید و صنعت است و این ارتباط در کشور ما هم بایستی گسترش یابد و نهادینه شود.
عزیزی اظهار نمود: خوشبختانه، کشور ما در زمینه تولید علم رتبه ۱۶ را در سطح جهان دارد اما نیاز است در امتداد رفع چالش های جامعه، ارتباط بین دانشگاه و جامعه به صورت یک ارتباط سازمانی و منسجم گسترش یابد.
وی اشاره کرد: در امتداد توجه به اهمیت هفته پژوهش و فناوری، هرسال، یک هفته در تقویم به این عنوان نامگذاری شده است؛ هرسال در این هفته از پژوهشگران و پژوهشگران برتر تقدیر می شود؛ متناسب با شعار امسال، سعی شده است پژوهش ها و تحقیقات در راه جهش تولید باشند.



1399/09/21
22:48:48
5.0 /5
528
تگها: پژوهش , پشتیبان , تحقیقات , دستگاه
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
آجاک : آینده پژوهی