آجاک - acak آینده پژوهی
سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

شركت های دانش بنیان خوش حساب شامل بخشودگی جریمه می شوند

شركت های دانش بنیان خوش حساب شامل بخشودگی جریمه می شوند

به گزارش آجاك سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح مصوبات این كمیسیون، اظهار داشت: شركت های دانش بنیان خوش حساب از بخشودگی جریمه های قانون تامین اجتماعی برخوردار می شوند.


به گزارش آجاک به نقل از ایرنا از خانه ملت، احمدحسین فلاحی در تشریح دستور کار روز سه شنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: در نشست امروز ادامه بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان بود که ماده دهم این طرح مورد تصویب قرار گرفت.
نماینده مردم همدان و فامین در مجلس شورای اسلامی افزود: برمبنای ماده ۱۰ این طرح، دستگاه های اجرائی مجاز هستند با شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان، قرارداد در رابطه با کالا و خدمات دانش بنیان منعقد کنند.
وی افزود: برمبنای مصوبه امروز کمیسیون آموزش، مزایای بند «الف» و «ب» ماده ۱۲ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و پشتیبانی از کالای ایرانی مصوب ۱۳۹۸ به قراردادهای آنها در حوزه کالا و خدمات دانش بنیان تسری یابد.
فلاحی تصریح کرد: همین طور با مصوبه امروز مقرر شد تمام یا قسمتی از جریمه های مقرر در قانون تامین اجتماعی بنا به درخواست کارفرما و باتوجه به دلیلهای ابرازی در خصوص خارج از اختیار بودن، عدم انجام تکالیف مقرر و با در نظر گرفتن سوابق گذشته و خوش حسابی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی و به تشخیص و موافقت سازمان تامین اجتماعی بر طبق بندهای ذیل ماده ۲ قانون اصلاح قانون تامین اجتماعی مصوب ۱۳۸۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام، قابل بخشودگی است.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: بخشنامه اجرائی این ماده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و ظرف مدت ۲ ماه بعد از لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می رسد.



منبع:

1399/08/09
13:54:20
5.0 /5
756
تگها: پشتیبان , تحقیقات , خدمات , دستگاه
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
آجاک : آینده پژوهی