آجاک - acak آینده پژوهی

ژاپن از مریخ و قمرهای آن عكاسی می كند

ژاپن از مریخ و قمرهای آن عكاسی می كند

به گزارش آجاك سازمان فضایی ژاپن با همكاری شركت پخش ژاپن (NHK )قصد دارند در سال ۲۰۲۴ با استفاده از دوربین هایی كه وضوح ۸K دارند از مریخ و قمرهای این سیاره عكاسی كنند.


به گزارش پایگاه اینترنتی اطلس نیوز، حالا این ۲ سازمان برای مأموریت «اکتشاف قمرهای مریخ » (MMX) مشغول ساخت یک دستگاه دوربین با کیفیت بسیار بالا (Super Hi-Vision Camera) هستند. این دوربین از اطراف سیاره سرخ، تصاویری با کیفیت ۸K ثبت خواهد نمود.
قرار است فضاپیمای MMX در سال ۲۰۲۴ به فضا پرتاب خواهد شد و در سال ۲۰۲۵ در مدار سیاره مریخ قرار خواهد گرفت. دولت ژاپن در ماه فوریه اجازه انجام مأموریت MMX را صادر کرد. هدف این مأموریت بررسی شرایط دو قمر کوچک مریخ به نام «هایفوبوس» و «دیموس» است. آنها در فاصله ای بسیاری نزدیک نسبت به مریخ، به دور این سیاره می چرخند؛ بطوری که دیموس در فاصله سه هزار و ۷۰۰ مایلی از سطح سیاره سرخ به دور آن می چرخد. چنین مسافتی معادل یک درصد فاصله زمین تا ماه است.
فضاپیمای «اکتشاف قمرهای مریخ » (MMX) علاوه بر دوربین با کیفیت، ۱۱ ابزار علمی دیگر همراه خود به مریخ می برد تا نمونه ای از قمر فوبوس هم جمع آوری کند. دوربین یاد شده هم تصاویری بسیار دقیق از قمرهای مریخ می گیرد و به زمین راسال می کند. این فایل ها در یک دستگاه ضبط فایل در فضاپیمای MMX، ذخیره می شود و به زمین بازمی گردند.
ماموریت «اکتشاف قمرهای مریخ » (MMX) در صورت موفقیت آمیز بودن، نخستین سفر با بازگشت به مریخ خواهد بود. جنبه دیگر این مأموریت در نظر گرفتن احتمال تاسیس پایگاه انسانی در آینده در مریخ است. فضاپیمای MMX با بازدید از مریخ و قمرهای آن، فناوری های مورد نیاز برای ورود و فرار از گرانش مریخ را نشان خواهد داد. علاوه بر این، این فضاپیما، تشعشعی را که با آن روبرو می شود، ارزیابی می نماید که برای مأموریت های آینده به مریخ مفید می باشد.



منبع:

1399/06/25
12:38:29
5.0 /5
1044
تگها: آینده , اینترنت , دستگاه , سازمان
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
آجاک : آینده پژوهی