آجاک - acak آینده پژوهی

چگونه برای استخدام موفقیت آمیز از تست MBTI استفاده كنیم؟

چگونه برای استخدام موفقیت آمیز از تست MBTI استفاده كنیم؟

درگذشته، نحوه استفاده از شاخص سنجش نوع شخصیت مایرز بریگز(Myers Briggs)  یا تست MBTI برای برنامه های توسعه مدیریت را پوشش داد، و در این مطلب نحوه استفاده از این ابزار برای استخدام موفق را برجسته می كند.


درگذشته، نحوه استفاده از شاخص سنجش نوع شخصیت مایرز بریگز(Myers Briggs) یا تست MBTI برای برنامه های توسعه مدیریت را پوشش داد، و در این مطلب نحوه استفاده از این ابزار برای استخدام موفق را برجسته می کند.
در زیر، وب سایت کاربوم (www.karboom.io) کارهایی را که باید هنگام استفاده از ام بی تی آی انجام دهید تا استخدام موفقیت آمیزی داشته باشید، آورده ایم.
از متقاضیان احتمالی بخواهید تا آزمون را پیش از مرحله مصاحبه انجام دهند هنگامی که اعضای جدیدی را برای سازمان خود استخدام می کنید، از آنها بخواهید تا پیش از انجام مصاحبه، آزمون مایرز بریگز را انجام دهند. بعنوان مثال، یک مدیر فروش باید شخصیتی داشته باشد که به افزایش فروش سازمان شما کمک نماید.
از این نتایج استفاده کنید و ببینید که آیا نتیجه آزمون متقاضیان با نیازهای نقشی که آنها برای آن در نظر گرفته شده اند، سازگار است یا خیر. همینطور بررسی کنید که آیا نتایج آنها با اهداف و فرهنگ سازمان شما هم راستا است یا نه.
(آگهی های استخدام در اصفهان را در این صفحه ببینید: https: //karboom.io/jobs/isfahan)
از آنها بخواهید تا باردیگر پس از مصاحبه آزمون را انجام دهند

تحقیقات نشان می دهند که حدود ۵۰٪ از افرادی که تست را برای دومین بار انجام می دهند، نتیجه متفاوتی دریافت می کنند. از کارمندان احتمالی خود بخواهید تا آزمون مایرز بریگز را زمانی که از مرحله مصاحبه گذشتند، باردیگر انجام دهند. با داشتن نتایج مختلف آزمون هر متقاضی، می توانید تصویر جامع تری از نتایج آزمون شخصیت و گستره شخصیت ها داشته باشید.
نتایج آزمون را با نتایج مدیرها مقایسه کنید بعد از اینکه متقاضیان شغل شما برای دومین بار آزمون مایرز بریگز را انجام دادند، نتایج تست شخصیتی آنها را با نتایج مدیران و گروه های احتمالی آنها مقایسه کنید؛ چون مکمل بودن شخصیت های آنها با هم گروهی ها و سرپرست های احتمالیشان اهمیت دارد.
نتیجه آزمون ها را به ارزیابی مهارت ها وصل کنید برای کارمندهای آینده برآوردهای فنی و مهارتی تهیه کنید تا چشم انداز جامع ای از نحوه انجام کار آنها داشته باشید. بعنوان مثال، اگر نتایج تست نشان داده است که آنها در تحلیل داده ها بهتر هستند، آزمون هایی را به آنها بدهید که مهارتشان را در تحلیل داده ها ارزیابی کند. این کار به داوطلبان اطمینان می دهد که برای نمایش مهارت های سخت خود هم یک شانس واقعی دارند.
تنها به نتایج آزمون اکتفا نکنید

با اینکه آزمون های مایرز بریگز باید وسیله دیگری برای کمک به تصمیم استخدام اعضای جدید باشد، اما هیچگاه نباید هنگام ارزیابی کارمندان یا متقاضیان، تنها به آن اکتفا کرد. بنابراین، هنگام ارزیابی کارمندهای احتمالی فقط شاخص شخصیتی آنها را بررسی نکنید؛ بلکه نحوه انجام سایر شاخص ها و ارزیابی های قبل از استخدام را هم مدنظر قرار دهید. همینطور مدارک، سفارش نامه ها و مصاحبه ها را هم در نظر بگیرید.
اگر می خواهید تلاش هایتان هنگام استفاده از ام بی تی آی در استخدام کردن موفقیت آمیز شود، از نکات و کارهایی که در بالا به آن تاکید شد، استفاده کنید.
(برای دیدن جدیدترین تست روانشناسی کلیک کنید)



منبع:

1399/06/24
13:38:33
5.0 /5
1095
تگها: آینده , تحقیقات , سازمان , سایت
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
آجاک : آینده پژوهی