آجاک - acak آینده پژوهی

نكاتی درباره شستن ظروف بیماران مبتلا به كووید-۱۹

نكاتی درباره شستن ظروف بیماران مبتلا به كووید-۱۹

به گزارش آجاك پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی تهران می گویند: برای شستن ظروف استفاده شده توسط فرد آلوده به كرونا لازم است كه از آب داغ و مایع ظرفشویی استفاده گردد. همین طور هنگام حمل ظروف به آشپزخانه بهتر است از دستكش استفاده گردد اما هنگام شستشوی آنها پوشیدن دستكش ضروری نیست به شرطی كه بعد از اتمام كار، دست ها بلافاصله با آب و صابون شسته شوند.


به گزارش آجاک به نقل از ایسنا، پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود سفارش هایی را برای تمیز و ضدعفونی کردن ظروف فرد مبتلا به کووید-۱۹ بیان کرده اند. در این مطلب آمده است:
مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری های آمریکا و سازمان جهانی بهداشت در مورد تمیز و ضدعفونی کردن سطوح و وسایل مختلف(مانند ظروف) تماس یافته با فرد مبتلا به کووید-۱۹ مواردی را بیان کرده است. ۱) وسایل شخصی و سایر وسایل مورد استفاده بیماران مانند ظروف، بالش، تشک، فرش و کوسن، تا زمانی که دوره درمان و آزمایش ها برای تشخیص وجود ویروس کرونا ادامه دارد(پایان عفونت) نباید مورد استفاده افراد دیگر قرار بگیرد.
۲) هنگام تماس با ظروف استفاده شده بیمار، دستکش پوشیده شود.
۳) بهتر است تا حد امکان از ظروف یکبار مصرف استفاده شده و بعد از استفاده دور انداخته شوند.
۴) برای شستن ظروف معمولی بیماران، از مایع ظرفشویی معمولی و آب داغ استفاده گردد.
۵) بعد از اختتام شست وشوی ظروف در صورت عدم استفاده از دستکش، دست ها بلافاصله با آب و صابون شسته شوند.
۶) در صورتیکه از دستکش آشپزخانه استفاده می شود، بعد از اختتام شست وشو، دستکش ها درآورده شده و با آب داغ و صابون شسته و خشک شوند. سپس دست ها نیز باردیگر با آب و صابون شسته شوند.
۷) دستکش های یکبار مصرف مورد استفاده برای حمل ظروف آلوده، در کیسه های زباله یا پلاستیک های دو لایه دور انداخته شوند.
۸) در صورت امکان، ظروف در ماشین ظرفشویی با دمای آب ۶۰ درجه سانتی گراد و ماده شوینده شسته و خشک شود.
۹) در صورتیکه برای خشک کردن ظروف از دستمال مخصوص استفاده می شود، دستمال بعد از استفاده با مایع شوینده شسته شده و بطور کامل خشک شود.
بطور کلی، برای شستن ظروف استفاده شده توسط فرد آلوده به کرونا لازم است که از آب داغ و مایع ظرفشویی استفاده گردد. همین طور هنگام حمل ظروف به آشپزخانه بهتر است از دستکش استفاده گردد اما هنگام شستشوی آنها پوشیدن دستکش ضروری نیست به شرطی که بعد از اتمام کار، دست ها بلافاصله با آب و صابون شسته شوند. در صورت تمایل به پوشیدن دستکش، دستکش های ظرفشویی معمولی کفایت می کنند. بعد از اتمام کار، دستکش ها شسته شده و خشک شوند. همین طور در صورت خشک کردن ظرف بیمار نیز نیاز است که پارچه خشک کن با آب گرم و مایع شوینده شسته و خشک شوند.




منبع:

1399/04/14
16:40:21
5.0 /5
1862
تگها: پزشكی , پژوهش , تحقیقات , سازمان
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
آجاک : آینده پژوهی