آجاک - acak آینده پژوهی

خبر خوش مدیر ایرانی پورشه برای طرفداران تایکان

خبر خوش مدیر ایرانی پورشه برای طرفداران تایکان

به گزارش آجاک، پورشه، کار روی نسل دوم تایکان را شروع کرده است. این خبر را سارا رضوی، مدیر بخش شارژ و سیستم انرژی تایکان، در مصاحبه با مجله ی استرالیایی CarSlaes اعلام نمود.


به گزارش آجاک، رضوی می گوید پلت فرم J1 پورشه که با آئودی E-Tron GT مشترک است، به حداکثر ظرفیت توسعه‌ی خود رسیده و پورشه باید چیز دیگری عرضه نماید. شاید نسل بعدی تایکان روی پلت فرم SSP Sport ساخته شود که با شاسی بلند الکتریکی سه ردیفه ی جدید این شرکت مشترک خواهد بود.
طبق گزارش زومیت، به نقل از رضوی، معماری J1 کنونی محدودیت هایی دارد که تأثیرش را مستقیماً روی دامنه ی حرکتی می گذارد. مدل فیس لیفت تایکان که فوریه ی ۲۰۲۴ (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) رونمایی گردید، برپایه معیارهای WLTP برد حدود ۶۷۷ کیلومتری دارد که بهبود ۳۵ درصدی نسبت به مدل ۲۰۲۳ به حساب می آید.
مایک وینکوتر، متخصص خودرو تایکان، در پاسخ به این سوال که آیا باتری های حالت جامد در نسل بعد به کار خواهند رفت یا خیر می گوید که این فناوری امکان دارد بموقع آماده نشود: «ما روی آن کار کرده ایم اما برای یک یا دو سال آینده آماده نخواهد شد.»


استفاده از باتری های بزرگ تر به معنای وزن بیشتر است. رضوی تصریح کرد که مهندسان باید «نقطه ای ایدئال» را پیدا کنند تا بار سنگینی بر تایکان وارد نشود و همینطور مالکان بابت دامنه ی حرکتی خودرو نگرانی نداشته باشند.
پورشه به توسعه‌ی همه جانبه ی خودرو های برقی ادامه می دهد و می خواهد نسخه های برقی پانامرا، کاین و ماکان را در کنار نسخه های بنزینی به فروش برساند. پانامرا همچنان بعنوان سدان پرچمدار پورشه در جایگاهی بالاتر از تایکان قرار می گیرد.


1403/01/18
09:51:09
0.0 /5
158
تگها: آینده , سیستم , شركت , فناوری
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
آجاک : آینده پژوهی