آجاک - acak آینده پژوهی

لباس بیمار مبتلا به كرونا را نتكانید

لباس بیمار مبتلا به كرونا را نتكانید

آجاك: پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی تهران سفارش كرده اند لباس های بیمار مبتلا به كرونا تكانده نشود چونكه این كار موجب پراكنده شدن ویروس در هوا می شود.


به گزارش آجاک به نقل از ایسنا، پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برمبنای مقالات و مستندات موجود به این پرسش پاسخ داده اند که آیا تکاندن لباس فرد مبتلا به کووید 19 منجر به پخش شدن ویروس در هوا می شود؟
ویروس کرونا بوسیله تماس مستقیم با افراد آلوده و تماس غیرمستقیم با سطوح یا اشیای آلوده به آسانی منتقل می شود. ویروس عمدتاً بوسیله قطرات تنفسی که فرد آلوده هنگام سرفه، عطسه یا صحبت در هوا منتشر می کند به شخص دیگر انتقال می یابد. این قطرات می توانند در دهان یا بینی یا ریه های افرادی که در همان نزدیکی هستند فرود بیایند.
مطالعات نشان داده اند که ویروس کرونای جدید می تواند تا 72 ساعت بر روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ، تا چهار ساعت روی مس و تا حدود 24 ساعت روی مقوا فعال بماند. اما در مورد اینکه ویروس تا چند ساعت روی لباس و پوشاک به صورت فعال باقی می ماند اطلاعاتی در دسترس نیست. برمبنای گفته ی برخی پژوهشگران، تکاندن لباس فرد بیمار می تواند موجب پخش شدن ویروس در هوا شود. این پخش شدن می تواند شانس مبتلاشدن به بیماری را افزایش دهد.
سفارش شده است لباس های بیماران بجای تکاندن، با آب گرم و شوینده های لباس شسته شوند و سپس با بهره گیری از خشک کن، بخاری و یا اتوبخار به خوبی خشک شوند و در صورت امکان 24 ساعت در فضای باز در مقابل نور آفتاب قرار گیرند. حتما هنگام تماس با لباس بیماران مبتلا به کووید 19، از دستکش یک بار مصرف استفاده کنید و دستکش را بلافاصله بعد از استفاده دور بیاندازید. اگر دستکش یک بار مصرف در دسترس نیست، از تماس دست آلوده به صورت خود پرهیز کنید و بلافاصله بعد از اتمام کار، دست های خودرا با آب و صابون بشویید.






منبع:

1399/03/14
14:29:34
5.0 /5
1987
تگها: پزشكی , پژوهش , تحقیقات
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
آجاک : آینده پژوهی