آجاک - acak آینده پژوهی

كرونا از طریق زخم هم منتقل می شود؟

كرونا از طریق زخم هم منتقل می شود؟

آجاك: محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی تهران می گویند تابحال هیچ موردی در خصوص انتقال ویروس كرونا از راه زخم گزارش نشده است و شواهدی در این حوزه وجود ندارد. با عنایت به این كه ویروس كرونای جدید یك عامل بیماری زای تنفسی است می توان با رعایت نكات بهداشتی، رعایت فاصله فیزیكی و شستشوی منظم دست ها از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری كرد.


به گزارش آجاک به نقل از ایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در مطلبی به این پرسش پاسخ داده اند که آیا ویروس کرونای جدید از طریق زخم وارد بدن می شود؟
در این مطلب آمده است: پوست، یکی از سدهای دفاعی موثر در مقابل عوامل عفونی همچون ویروس ها است اما زمانی که پوست در اثر عوامل همچون زخم، خراش و سوختگی انسجام خویش را از دست بدهد، راه ورود میکروارگانیسم ها به درون بدن باز می شود. علاوه بر این نیاز است ویروس ها به مقدار کافی در محل وجود داشته باشند و سلول های موجود در آن ناحیه، گیرنده ویروس را داشته باشند تا ویروس بتواند وارد آنها شده و رشد و تکثیر پیدا کند.
محققان می گویند: طبق اطلاعات موجود، گیرنده ویروس کرونا در سطح سلول های ریه، سرخرگ، قلب، کلیه و روده کوچک وجود دارد و شواهدی از وجود این گیرنده بر سطح سلول های بافت پوششی پوست و سلول های خونی وجود ندارد.
با عنایت به بررسی گزارش های عرضه شده توسط سازمان جهانی بهداشت در مورد روش های انتقال و ورود این ویروس به بدن، هیچ اطلاعات و مدرکی در خصوص احتمال ورود این ویروس از راه زخم به بدن وجود ندارد. از آن جایی که ویروس کرونای جدید یک عامل بیماری زای تنفسی است می توان با رعایت نکات بهداشتی، رعایت فاصله فیزیکی و شستشوی منظم دست ها از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری کرد.




1399/02/29
11:40:49
5.0 /5
2068
تگها: پزشكی , تحقیقات , سازمان
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
آجاک : آینده پژوهی