آجاک - acak آینده پژوهی

پژوهش های در رابطه با اخلاق زیست پزشكی در مدیریت كووید ۱۹ حمایت می شوند

پژوهش های در رابطه با اخلاق زیست پزشكی در مدیریت كووید ۱۹ حمایت می شوند

به گزارش آجاك بر مبنای اعلام شورایعالی اخلاق پزشكی به منظور پشتیبانی از پژوهش ها و مطالعات در رابطه با اخلاق زیست پزشكی در مدیریت پاندمی كووید۱۹، تحقیقات پیشنهادی در این حیطه در اولویت بررسی و تصویب و حمایت قرار می گیرد.


به گزارش آجاک به نقل از ایسنا، بر مبنای شورایعالی اخلاق پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، قریب به یک فصل از پاندمی کووید ۱۹ می گذرد و در این مدت چالش ها و پرسش های مختلف اخلاقی در حوزه های درمان، پیشگیری و کنترل این بیماری ها مطرح گردیده است. با اینکه بیشترین چالش های بوجود آمده نظام سلامت در حوزه های پیشگیری و درمان بوده، اما حوزه های آموزش و پژوهش هم با چالش های اخلاقی جدی و گوناگونی در این حوزه روبرو شده است. چالش ها و سوالاتی که پاسخ به آن می تواند تأثیر بسزایی بر سیاست گذاری ها در برخورد با این بیماری و نحوه مدیریت پاندمی آن داشته باشد.
در این فراخوان آمده است: شورایعالی اخلاق پزشکی بعنوان بالاترین نهاد اخلاق پزشکی نظام سلامت کشور که بستری برای توسعه آموزشی، پژوهشی و بالینی اخلاق پزشکی در کشور است، با همکاری کمیته های ملی اخلاق بالینی، اخلاق در پژوهش و اخلاق در آموزش، به منظور پشتیبانی از پژوهش ها و مطالعات در رابطه با اخلاق زیست پزشکی در مدیریت پاندمی کووید ۱۹، طرح های تحقیقاتی پیشنهادی در این حیطه را در اولویت بررسی، تصویب و حمایت قرار داده است.
تمام اعضای هیات علمی و پژوهشگران می توانند طرح های پژوهشی مرتبط در این حوزه را حداکثر تا آخر خردادماه سالجاری در سامانه پژوهشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتخاب مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی بعنوان مرکز هدف اول، ثبت کنند. شورای پژوهشی این مرکز، بررسی طرح های مذکور را در اولویت خود قرار داده و در اسرع وقت در مورد تصویب آنها تصمیم گیری خواهد نمود.




1399/02/26
21:57:07
5.0 /5
2024
تگها: پزشكی , پژوهش , پشتیبان , تحقیقات
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
آجاک : آینده پژوهی