آجاک - acak آینده پژوهی
از سوی پژوهشگاه علوم انسانی اجرا می شود

مستندسازی و تحلیل داده های كرونا در ایران

مستندسازی و تحلیل داده های كرونا در ایران

آجاك: طرح ملی مستندسازی و تحلیل داده های كرونا در ایران در امتداد رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی از طرف پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به اجرا در می آید.


به گزارش آجاک به نقل از ایسنا، بحران کرونا در زمره پیچیده ترین رخدادهای دنیای معاصر است که تابحال بعضی از ابعاد چندلایه آن آشکار شده است و جنبه های ناشناخته تر آن در آینده به تدریج روشن خواهد شد. چون ویروس خطرناک کرونا زندگی همه انسان ها در همه ساحت ها و حیات ملت ها را در همه حوزه ها، تحت تأثیر و نفوذ خود قرار داده است، توصیف و تحلیل آن از عهده یک دانش خاص یا یک تخصص خاص خارج است و به همکاریهای بین رشته ای و فرارشته ای نیاز دارد؛ حالا که در میانه این بحران قرار داریم، باید با عزم ملی در راه مستندسازی این رخداد و فرآیندهای آن گام برداریم و اگر این رخداد و نتایج آن به نحو روشنی روایت نشوند، خیلی از حقایق زندگی انسان هایی که به نحو مستقیم یا غیرمستقیم با آن درگیر بودند، برای همیشه ناشناخته خواهد ماند.
برمبنای اعلام پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، این پژوهشگاه از اواخر اسفند ۱۳۹۸ اندیشه مستندسازی و توصیف پرمایهی این رخداد را مطرح کرده است. حالا با تاکید مقام معظم رهبری، اهمیت این اقدام بیش از پیش آشکار شده که امید است، با فراهم شدن مقدمات و پشتیبانی دستگاه های مختلف و همکاری همه نهادها و شخصیت ها این طرح بزرگ ملی به نحو شایسته ای به اجرا درآید.



1399/02/25
14:52:21
5.0 /5
2204
تگها: آینده , پژوهش , پشتیبان , دستگاه
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
آجاک : آینده پژوهی