آجاک - acak آینده پژوهی
از سوی دانشگاه تبریز؛

نتایج نخستین فراخوان طرح های پژوهشی مشترك ایران- تركیه اعلام گردید

نتایج نخستین فراخوان طرح های پژوهشی مشترك ایران- تركیه اعلام گردید

آجاك: با جمع بندی نظرات داوران دو كشور ایران و تركیه طی فروردین و اردیبهشت 139، تعداد 22 طرح مشترك میان پژوهشگران ایرانی و تركیه ای، با تصمیم مشترك مركز همكاریهای علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان پژوهش و فناوری تركیه (توبیتاك) انتخاب شدند.


به گزارش آجاک به نقل از ایسنا، به دنبال اعلان فراخوان طرح های پژوهشی مشترک ایران و ترکیه در قالب برنامه TUBITAK-MSRT Joint Call 2020 درتیرماه ۱۳۹۸ و اختصاص مهلت ۵ ماهه (بعد از یک دفعه تمدید مهلت بنا به درخواست پژوهشگران دو کشور) که به دریافت ۱۶۴ طرح پژوهشی مشترک بین محققان ایرانی و ترکیه ای منجر گردید، داوری های فنی و علمی بوسیله سامانه های ویژه بارگذاری و داوری طرح ها در دانشگاه تبریز بعنوان مسئول کارگروه همکاریهای علمی ایران و ترکیه و نیز در سازمان پژوهش و فناوری ترکیه (توبیتاک) مورد پیگیری قرار|گرفت.

پروسه بررسی اولیه مدارک ارسالی توسط کارشناسان انجام گرفت و سپس ۱۳۴ طرح نهایی که بطور صحیح و مطابق موارد درخواستی بارگذاری و ارسال شده بودند، در دی ماه ۱۳۹۸ وارد مرحله داوری شدند. داوری علمی طرح ها در کشور با دعوت از اعضای هیئت علمی و پژوهشگران از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور انجام شد و برای هر طرح دو داور منتخب اختصاص یافت. در کشور ترکیه نیز داوری ها توسط توبیتاک با اختصاص سه داور به هر طرح انجام گرفت.

با جمع بندی نظرات داوران هر دو کشور طی فروردین و اردیبهشت ۹۹، تعداد ۲۲ طرح مشترک میان پژوهشگران ایرانی و ترکیه ای که در فهرست داوری هر دو طرف برای انتخاب نهایی سفارش شده بودند، با تصمیم مشترک مرکز همکاریهای علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و توبیتاک انتخاب شدند. طرح هایی که فقط از جانب یکی از طرفین برای انتخاب سفارش شده بود، در فهرست نهایی قرار نگرفتند.

بودجه اختصاص داده شده برای طرح های منتخب از جانب توبیتاک برای محقق ترکیه ای مبلغ ۱۰۰ هزار لیره و از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای پژوهشگر ایرانی ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، لیست طرح های منتخب همراه با اسامی پژوهشگران، عناوین پروژه و نام دانشگاه های مربوطه، بر روی سایت مرکز همکاریهای علمی و بین المللی وزارت علوم اعلام شده است. پژوهشگران منتخب دانشگاه ها و پژوهشگاه های وابسته می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه انعقاد قراردادهای پژوهشی مشترک، با مدیریت همکاریهای علمی و بین المللی دانشگاه تبریز ترجیحاً با آدرس ایمیل irtu@tabrizu.ac.ir و یا بوسیله شماره تلفن ۰۴۱-۳۳۳۹۳۵۴۸ تماس بگیرند.
علاقه مندان برای ملاحظه و دانلود فهرست اسامی طرح های منتخب می توانند به وب سایت وزارت علوم مراجعه کنند.




منبع:

1399/02/24
16:00:48
5.0 /5
2174
تگها: پژوهش , تحقیقات , سازمان , سایت
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
آجاک : آینده پژوهی