آجاک - acak آینده پژوهی

پر بازدیدترین مقاله های علمی حوزه روابط عمومی در SID

پر بازدیدترین مقاله های علمی حوزه روابط عمومی در SID

آجاک: آجاک: مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، پربازدیدترین مقاله های علمی نمایه شده در این پایگاه با موضوع روابط عمومی بر طبق میزان بازدید مخاطبان را مشخص و معرفی نمود.



به گزارش آجاک به نقل از ایسنا، روابط عمومی در سازمان ها و شرکت ها بعنوان بخش جدایی ناپذیر از تیم مدیریت تبدیل گشته که می تواند منجربه دستیابی به اهداف سازمانی شود. به علت این که روابط عمومی به منزله یک پل ارتباطی بین سازمان و مخاطبان است، می تواند سیاست ها، برنامه ها و عملکردهای سازمان را جهت استفاده مخاطبان فراهم نموده و نیازها و خواسته های مخاطبان را هم به سازمان منتقل کند.

هدف روابط عمومی اینست که به عموم مشتریان، سرمایه گذاران و کارمندان اطلاع رسانی های لازم را انجام دهد. هم چنین روابط عمومی می تواند روی مخاطب تاثیر گذاشته و بر بهبود عملکرد سازمان هم تاثیر گذارد. روابط عمومی نقش تعیین کننده ای در روندهای رقابت، تضادها و توسعه روحیه گرایی دارد.

ارتباطات علمی کاربردی است و یک رشته مدیریت به حساب می آید. برپایه نظریه دهکده جهانی، دهکده های امروزی به علت محیط رسانه ای جدید باهم مرتبط شده اند. رشد سریع فناوری های ارتباطی سبب ایجاد ارتباط سریع تر بین افراد شده است. بنابراین توسعه هر روز بر اهمیت و فعالیتهای ارتباطی و اطلاعاتی افزوده شده تا امروزه روابط عمومی ها نقشی تعیین کننده در روندهای رقابتی و توسعه همگرایی و تفاهم داشته باشند.

به همین مناسبت، مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) به بررسی مقاله های فارسی با موضع روابط عمومی در حوزه های موضوعی مختلف پرداخته است.
معرفی مقاله های پربازدید علمی با مبحث روابط عمومی
مقاله های «نقش ارتباطات الکترونیک بر فرایند ارتباطات سازمانی»، «نقش اعمال مدیریت موثر بازاریابی بانکها در جذب و حفظ مشتری» و «تاثیر شخصیت نام تجاری بر وفاداری مشتریان» به ترتیب پربازدیدترین مقاله های فارسی در رابطه با روابط عمومی هستند.

مقاله «نقش ارتباطات الکترونیک بر فرایند ارتباطات سازمانی» در سال ۱۳۹۱ و در مجله مطالعات رسانه ای انتشار یافته است. مقاله مذکور با همکاری نازنین ملکیان و رضا علی پور نگارش شده و به مبحث تغییرات بسیار گسترده در امر ارتباطات پرداخته است.

هدف این مقاله، تعیین نقش ارتباطات الکترونیک بر ارتباطات سازمانی بوده که جامعه آماری این پژوهش سیصد نفر از کارمندان سازمان بازرسی شهرداری تهران بودند. در نهایت این مقاله به این نتیجه می رسد که ارتباطات الکترونیک بر ابعاد ارتباطات سازمانی تأثیرگذار است.

تأثیر این ارتباط بر سازمان، افزایش بهره وری کارکنان، کاهش تنش در محیط کار، تربیت نیروی انسانی کارآمد و ماهر، کاهش بوروکراسی اداری و سلسله مراتب سازمانی قابل رؤیت است.

علاوه بر این، استفاده از ارتباطات الکترونیک منجر به کاهش زمان تبادل اطلاعات و دسترسی ساده به منابع اطلاعاتی شده و در ایجاد کانال های جدید ارتباطی موفق عمل خواهد نمود. پیشگیری از برخی ارتباطات غیرضروری در کار منجر به کاهش تنش در محیط کار خواهد شد که یکی از فواید بکارگیری ارتباطات الکترونیک در سازمان ها است.

بیشتر مقاله های فارسی در رابطه با روابط عمومی در حوزه های موضوعی «مدیریت»، «علوم سیاسی» و «علوم اجتماعی» انتشار یافته اند.



جدول ۱. مقاله های فارسی پربازدید با مبحث روابط عمومی
معرفی مجله های علمی پربازدید با مبحث روابط عمومی
مجله های «مطالعات رسانه ای»، «مدیریت بازاریابی» و «مطالعات فرهنگ – ارتباطات» به ترتیب مجله هایی هستند که بیشترین تعداد مقاله های فارسی با مبحث روابط عمومی را منتشر نموده اند.
معرفی نویسندگان با انتشار بیشترین تعداد مقاله فارسی با مبحث روابط عمومی
افسانه مظفری (دانشیار گروه ارتباطات اجتماعی واحد علوم تحقیقات) و محمدرضا حقیقی (دکترای ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال) به ترتیب نویسندگانی هستند که بیشترین تعداد مقاله های فارسی در رابطه با روابط عمومی را منتشر نموده اند.
کلمه های کلیدی مقاله های فارسی با مبحث روابط عمومی
کلمه های کلیدی عصاره هر مقاله است و نویسنده موضوعات مقاله خویش را در کلمه های کلیدی نشان داده است.
«روابط عمومی الکترونیک»، «سرمایه اجتماعی سازمانی»، «بازاریابی»، «رسانه های اجتماعی» و «جامعه اطلاعاتی» کلمه هایی هستند که بیشترین بسامد را در مقاله های فارسی در رابطه با روابط عمومی داشته اند.



شکل ۱. کلمه های کلیدی به کار رفته در مقاله های فارسی با مبحث روابط عمومی






منبع:

1402/02/31
11:01:19
0.0 /5
342
تگها: ارتباطات , الكترونیك , پژوهش , تحقیقات
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
آجاک : آینده پژوهی