آجاک - acak آینده پژوهی
معاون پژوهشی دانشگاه مطرح كرد

بدهكاری دانشگاه تهران به برخی پایگاه های علمی

بدهكاری دانشگاه تهران به برخی پایگاه های علمی

آجاك: معاون پژوهشی دانشگاه تهران از تمركز كارهای پژوهشی این دانشگاه بر تحقیقات بین رشته ای در سال 1399 آگاهی داد.


دكتر محمد رحیمیان در گفت و گو با ایسنا، درباره اعتبارات پژوهشی دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۸ اظهار داشت: اگر صد در صد اعتبارات دانشگاه پرداخت گردد، بدین سبب اعتبارات پژوهشی هم پرداخت می شود. تابحال در حوزه منابع علمی گرفتار مشكل نبودیم اما به برخی پایگاه های علمی كه از آنها استفاده كردیم بدهی داریم كه ممكنست قسمتی از این بدهی ها از بودجه سال ۹۸ داده شود و قسمتی از بدهی ها هم برای سال آینده باقی بماند.
وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه محاسبه حق التحقیق های دانشجویان تحصیلات تكمیلی اظهار داشت: پروژه ای در دانشگاه تهران با عنوان كاردات وجود دارد كه به مدلول كار دانشجویی تخصصی است. این پروژه از سال ۱۳۹۷ شروع شده است. در این پروژه دستمزد كار دانشجویی یك دانشجوی دكتری حداقل ساعتی ۱۲ هزار تومان است. برای دانشجویان كارشناسی ارشد حدود هشت هزار تومان و برای دانشجویان كارشناسی كمتر از دانشجویان مقطع ارشد است.
معاون پژوهشی دانشگاه تهران در توضیح طرح كاردات اظهار داشت: دانشجویانی كه در چارچوب كاردات فعالیت می نمایند، می توانند در عرصه پژوهش با استادان همكاری كنند و یا در دانشكده یا یكی از واحدهای دانشگاه مشغول به كار شوند. دانشجویان دكتری در این طرح، می توانند در ماه حداكثر ۸۰ ساعت كار كنند و حداقل ساعتی ۱۲ هزار تومان دستمزد دریافت نمایند. هر سال این مبلغ افزایش می یابد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان این كه در سال ۱۳۹۹ بخش عمده پژوهش های دانشگاه تهران بر تحقیقات بین رشته ای متمركز خواهد بود اظهار داشت: ما در دانشگاه تهران، بخشنامه ی هسته های پژوهشی داریم كه بنا بر آن، اگر اساتیدی با استادانی در دانشكده های دیگر و یا حتی در دانشگاه های دیگر داخلی و خارجی با یكدیگر تشكیل یك گروه پژوهشی بدهند و بر روی موضوعات بین رشته ای تحقیق كنند، از كارهای آنان حمایت می نماییم.
وی اظهار داشت: احیانا بتوانیم در سال های آینده از تحقیقات این گروه ها حمایت های مالی نماییم. در سال ۱۳۹۹ جهت پژوهش های دانشگاه تهران به سمت پژوهش های بین رشته ای دارد سوق پیدا می كند.
رحیمیان در توضیح بعضی از كارهای پژوهشی بین رشته ای در دانشگاه تهران اظهار داشت: مثلا هم اكنون برخی از استادان بر روی مباحثی همچون تشخیص سرطان به كمك روش های مهندسی فعالیت پژوهشی می كنند.




منبع:

1399/01/16
17:14:22
5.0 /5
2556
تگها: آینده , پژوهش , تحقیقات
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
آجاک : آینده پژوهی