آجاک - acak آینده پژوهی

حاملگی در دوران ویروس كرونا آماری از مرگ و میر برای زنان آبستن بر اثر مبتلا شدن به COVID-19 گزارش نشده است

حاملگی در دوران ویروس كرونا آماری از مرگ و میر برای زنان آبستن بر اثر مبتلا شدن به COVID-19 گزارش نشده است

به گزارش آجاك برخلاف آنفولانزا، ممكن نیست كه زنان آبستن در معرض خطر بیشتر كرونا نسبت به بقیه مردم باشند. در حالیكه داده ها هنوز محدود هستند، اما مقامات بهداشت انگلیس دغدغه خیلی از مادران را از بین و ذهن آنها را آرام می كنند.



در حال حاضر هیچ آمار مرگ و میری برای زنان آبستن در اثر مبتلا شدن به COVID-۱۹ گزارش نشده است و برپایه بررسی های RCOG، هیچ مدركی در خصوص انتقال این ویروس به جنین وجود ندارد.
ادوارد موریس، رئیس RCOG می گوید: به علت جدید بودن این ویروس، در صورت بروز شواهد جدید، راهنمایی ها برای زنان آبستن را تغییر می دهیم. با عنایت به شواهد بدست آمده، تابحال هیچ مدركی در خصوص انتقال به جنین در دوران حاملگی وجود ندارد. در بین آزمایشات انجام شده توسط كارشناسان و متخصصان، بخصوص سازمان بهداشت جهانی، بعد از بررسی ۱۴۷ زن آبستن در چین، تنها ۸ درصد آنها علایم شدید داشتند و كمتر از یك درصد آنها بیمار بودند. به نظر می آید قشر عظیمی از زنان باردار، گرفتار علایم خفیف یا متوسط شدند.
كریستوفر زان، متخصص زنان و زایمان می گوید: قابل درك است كه زنان آبستن نگران قرار گرفتن در معرض این ویروس و تأثیر منفی آن روی جنین شان باشند.

تغییر در سیستم ایمنی بدن از خصوصیت های اصلی دوران حاملگی در زنان است كه سبب می شود آنها را در معرض خطر بیشتری از برخی ویروس ها مانند آنفولانزا قرار دهد. اما با این وجود هم اكنون معلوم نیست كه چه اتفاقی برای زنان آبستن مبتلا به COVID-۱۹ می افتد. در حالیكه هنوز خطرات ناشی از این ویروس برای افراد آبستن كم به نظر می آید، اما سازمان بهداشت انگلیس می گوید، افرادی كه سایر بیماری ها مانند دیابت مبتلا هستند، باید بیشتر از بقیه افراد مراقب باشند. اما هم اكنون نیازی به ایزوله و قرنطینه كردن مادر و كودك نیست. در آزمایش انجام شده بر روی مادران حاملگی چینی، مشخص شد كه هیچ كدام از مایع آمنیوتیك، خون بند ناف و نمونه شیر مادر به این ویروس آلوده نشده اند. هم اكنون هیچ سفارش ای برای جدا كردن نوزاد تازه به دنیا آمده از مادر وجود ندارد و حتی این جدا كردن امكان دارد تاثیرات بدتری بر روی نوزاد و مادر داشته باشد. با این وجود مادران و زنان آبستن باید مرتبا دستان خویش را بشویند، از تماس با افراد آلوده و مشكوك دوری كنند و از سفر هم بپرهیزند.
sciencealert.com 2121


منبع:

1399/01/11
21:55:42
5.0 /5
2658
تگها: سازمان , سیستم
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
آجاک : آینده پژوهی