آجاک - acak آینده پژوهی

ضدعفونی بیمارستان ها و اماكن عمومی تهران و مشهد با فناوری پلاسما

ضدعفونی بیمارستان ها و اماكن عمومی تهران و مشهد با فناوری پلاسما

آجاك: مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بمنظور پیش گیری از گسترش بیماری كوید-19، با استفاده از فناوری پلاسما مبادرت به ضد عفونی بیمارستان ها و اماكن عمومی در تهران و مشهد كرده است.


به گزارش آجاك به نقل از ایسنا، موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، در امتداد ایفای نقش خود در تحقق اهداف پویش ملی "مبارزه با كرونا" و همین طور بهره گیری از آخرین تكنولوژی های موجود در دنیا مطالعاتی را دراین زمینه آغاز نموده است.
فناوری پلاسما در زمینه های مختلف همچون كشاورزی و صنایع غذایی و پزشكی كاربردهای گسترده ای دارد و یكی از فرآورده های این موسسه تولید "آب شارژ شده در فضای پلاسمایی" است كه حاوی مقادیر قابل توجهی هیدروژن پراكسید و پراستیك اسید است. بر طبق مستندات سازمان جهانی بهداشت، این دو ماده خاصیت كشندگی بسیار بالایی بر ویروس ها و همچون ویروس كرونا دارند.
در امتداد مبارزه با گسترش ویروس كرونا، مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی آمادگی خودرا جهت گندزدایی از كانون های ویروس كرونا و نیز جلوگیری از گسترش آلودگی از مكان هایی مانند بیمارستان ها و اماكن عمومی به استانداری خراسان رضوی اعلام و به دنبال این اعلام رسمی، تقاضاهای مختلفی از بیمارستان ها و مناطق مختلف شهرداری های پایتخت و شهر مشهد دریافت كرده است.
تابحال عملیات گندزدایی با آب پلاسمایی در بیمارستان های شهدای یافت آباد و نیروی هوایی تهران، میادین میوه و تره بار در مناطق مختلف شهرداری تهران (۵ و ۱۸) و نیز ساختمان های استانداری خراسان رضوی از طرف این موسسه تحقیقاتی به صورت رایگان انجام شده است. این مؤسسه آمادگی دارد با مشاركت دستگاه های متقاضی، ضدعفونی مكان های مورد نظر را انجام دهد.
بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، مركز تحقیقات و خدمات پلاسما در مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مجهز به سیستم های پلاسمایی شامل پلاسمای تحت خلاءPECVD، PVD، DBD وDLC، خدمات پژوهشی و فنی مهندسی را به صنایع غذایی، پزشكی و دارویی كشور ارائه می دهد.




منبع:

1399/01/07
12:16:28
5.0 /5
2746
تگها: پزشكی , پژوهش , تحقیقات , تكنولوژی
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
آجاک : آینده پژوهی