آجاک - acak آینده پژوهی

پشتیبانی از فناوری های آموزشی اولویت معاونت تحقیقات وزارت بهداشت

پشتیبانی از فناوری های آموزشی اولویت معاونت تحقیقات وزارت بهداشت

به گزارش آجاک، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با تأکید بر نقش هوش مصنوعی و فناوری های واقعیت مجازی و افزوده در ارتقای کیفیت آموزش پزشکی و پیراپزشکی اظهار داشت: توسعه فناوری های آموزشی در اولویت معاونت تحقیقات قرار دارد.


به گزارش آجاک به نقل از ایسنا، دکتر یونس پناهی در رویداد معرفی محصولات پیشرفته آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر تاثیر فناوری ها در بکارگیری روش های پیشرفته آموزشی در مراقبت های بالینی، اظهار داشت: امروزه آموزش سنتی، به آموزش های نوین تمرین مراقبت های بالینی در محیط امن تبدیل گشته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، با اشاره به چگونگی حمایت های معاونت تحقیقات و فناری و «نیماد» از توسعه شبیه سازهای آموزش پزشکی، اظهار داشت: از آنجائیکه آموزش مقدمه ای بر پژوهش مسئله محور و پاسخگو به نیاز جامعه است؛ توسعه فناوری های آموزشی نیز در اولویت معاونت تحقیقات قرار دارد. ۹۰۰ مرکز تحقیقاتی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی غیردولتی، ۲۵ شبکه تحقیقاتی و ۶۹ پژوهشکده در مجموعه وزارت بهداشت فعالیت دارند که می توان از ظرفیت آنها در توسعه آموزش مجازی بهره برد.

وی ادامه داد: با بهره گیری از شبیه سازها می توان خطاهای پزشکی را به حداقل رساند و استفاده از آزمایش ها، داروها و تجهیزات پزشکی را ساماندهی کرد.
به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر حسین قناعتی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر محمد حسین بهشتی معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی ریاست جمهوری در این جلسه حضور داشتند.




منبع:

1401/09/20
15:23:13
0.0 /5
469
تگها: پزشكی , پژوهش , تحقیقات , فناوری
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
آجاک : آینده پژوهی