آجاک - acak آینده پژوهی

آیا منجمد كردن موجب از بین رفتن ویروس كرونا می شود؟

آیا منجمد كردن موجب از بین رفتن ویروس كرونا می شود؟

آجاك: موسسه ملی تحقیقات سلامت راهنمای (پاسخ به پرسش آیا انجماد (فریز كردن) موجب از بین رفتن ویروس كرونا می شود) را منتشر نمود.


به گزارش آجاك به نقل از ایسنا، ویروس كرونا ذاتا سرما دوست بوده و در دماهای پایین بهتر زنده می ماند. با این وجود به سبب جدید بودن این ویروس، یافته ها درباره آن هنوز قاطع و جامع نیست.
با توجه به مطالعات انجام شده بر روی ویروس های كرونا، می توان اظهار داشت كه این خانواده از ویروس ها در حالت منجمد بسیار پایدار هستند و حتی در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد تا دو سال باقی می مانند. به عبارت دیگر، می توان گفت این ویروس ها سرمادوست هستند.
همچنین شواهد نشان میدهد كه قرار گرفتن در دمای ۵۶ درجه سانتیگراد به مدت بیش از ۳۰ دقیقه، موجب كاهش قابل توجه ویروس می شود. بدین سبب برای كاهش تعداد ویروس به شكلی كه دیگر قابل تشخیص نباشد، باید بیش از ۳۰ دقیقه در دمای ۶۰ درجه سانتیگراد باقی بماند.
مطالعه دیگری نشان میدهد كه بعد از قرار گرفتن ویروس سارس (از خانواده ویروس های كرونا) به مدت ۹۰، ۶۰ و ۳۰ دقیقه، به ترتیب در دمای ۵۶ درجه سانتی گراد، ۶۷ درجه سانتیگراد و ۷۵ درجه، قدرت عفونت زایی آن كاهش پیدا می كند.
با توجه به یافته ها و مطالعات بر روی خانواده ویروس كرونا بنظر می رسد توانایی بقای این گروه از ویروس ها در نمونه های انسانی و محیط، نسبتاً زیاد است. این ویروس ها سرمادوست بوده و استراتژی نگهداری مواد در دمای پایین نظیر (انجماد) فریزر كردن نمی تواند موجب از بین رفتن این ویروس شود.





منبع:

1398/12/25
23:19:01
5.0 /5
2781
تگها: تحقیقات
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
آجاک : آینده پژوهی