آجاک - acak آینده پژوهی

فضای مجازی پلی برای توسعه ویژندها و کسب و کارهای فرهنگی و هنری

فضای مجازی پلی برای توسعه ویژندها و کسب و کارهای فرهنگی و هنری

آجاک: اولین نمایشگاه مد و پوشاک ایرانی اسلامی ایران ویژند در حالی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به کار خود اختتام می دهد که جای خالی فعالیت ویژندهای داخلی و معرفی تولیدات عفیفانه در فضای مجازی به شدت احساس می شود.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در حالیکه بخش قابل توجهی از زنان و دختران جامعه به استفاده از پوشاک عفیفانه، شکیل و به روز علاقه مند هستند اما چون فعالیت ویژندهای داخلی در فضای رسانه های مجازی و کسب و کارهای اینترنتی خالی است، اغلب برای تهیه محصولات مورد نظر خود با مشکل مواجه می شوند.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در بازدید از اولین نمایشگاه ایران ویژند خواهان فعالیت ویژندهای تولیدکننده پوشاک عفیفانه در فضای مجازی شد.
فضای مجازی حرف اول در ترویج و توسعه فرهنگ وهنر
همچنین محمود شالویی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی این وزارت خانه اظهار داشت: امروز فضای مجازی حرف اول را در ترویج و توسعه فرهنگ، هنر و ایده های انسانی در همه جامعه بشری می زند و اولویت اول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در «معرفی و ترویج»، فضای مجازی است.
وی خاطرنشان کرد: یقیناً هیچ حوزه ای از این امر مستثنی نیست و در زمینه مد و لباس باید به مبحث فعالیت تولیدکنندگان و ویژندهای مد و پوشاک ایرانی اسلامی در فضای مجازی بیشتر از هر جای دیگر توجه کرد.
البته مشکل فقط برای مصرف کنندگان این نوع محصولات نیست که تولیدکنندگان هم به علت معرفی نکردن گسترده محصولاتشان به بازار از راه فضای مجازی، چه در صنعت مد و پوشاک و چه در صنعت پارچه بخش قابل توجهی از مشتریان خویش را از دست می دهند. در این میان اما هستند تولیدکنندگانی که با رویکرد صحیح و استفاده از ابزارهای روز، محصولات خویش را در فضای مجازی به عموم مردم معرفی کرده و از این رهگذر توفیقات پرارزش و قابل توجهی هم داشته اند.


فضای مجازی پلی برای صادرات کالا و تولیدات
فرزانه وفادار مدیر یکی از اولین مجموعه های تولیدی پوشاک حجاب و عفاف در کشور با یک شعبه فعال در تهران، درباره استفاده ویژند خود از فضای مجازی اظهار داشت: ما از راه فضای مجازی که سال ‎ها است در آن فعالیت نموده و به معرفی تولیداتمان پرداخته ایم، توانسته ایم محصولاتمان را به سراسر ایران بفرستیم و حتی به خارج از کشور صادر نماییم.
وی با تکیه بر ضرورت داشتن صداقت با مشتری در فضای مجازی تصریح کرد: در طول ۱۴ سال فعالیتمان، همواره کوشیده ایم تا عکس ها و فیلمهای واقعی از تولیداتمان را به مشتریان عرضه دهیم تا آنان بنا بر حقیقت، محصول مورد نظر خویش را انتخاب و خریداری کنند. در چنین حالتی وقتی مشتری پس از دریافت سفارش خود می ‎بیند که کالای خریداری شده با عکس و فیلم درج شده در کانال مطابقت دارد، بطور قطع به ویژند اعتماد می کند که این بزرگترین سرمایه تولیدکنندگان حوزه مد و پوشاک است.
وفادار با اشاره به اینکه امروزه ویژندهای ایرانی در فضای مجازی فعال تر شده اند بر ضرورت حضور پررنگ تر تولیدکنندگان پوشاک عفیفانه در فضای مجازی تصریح کرد.
وی عنوان کرد: اگر بستری باشد که با امنیت بتوان در آن محصولات را معرفی نمود و افراد بتوانند با تضمین کیفیت، محصولات حجاب و عفاف را تهیه کنند، بطور قطع در ترویج فرهنگ پوشش عفیفانه و حجاب اسلامی موثر خواهد بود که این بالاترین هدف تولیدکنندگان محصولات حجاب است.
توسعه کسب و کار با فضای مجازی
همچنین سیدرضا قدوسی فر تولیدکننده و عرضه کننده پارچه در کشور با اشاره به اینکه ویژند متبوعش اخیرا در فضای مجازی ورود کرده، اظهار داشت: فضای مجازی در توسعه کسب و کارها و معرفی بهتر محصولات به جامعه نقش موثری دارد.
وی با اشاره به اینکه حضور در بازارهای جهانی از شاهراه فضای مجازی می گذرد، اضافه کرد: برخی همکاران ما که زودتر وارد این عرصه شده اند، توفیقاتی داشته اند که امید داریم با حضور همه تولیدکنندگان پارچه کشور در فضای مجازی، بتوانیم محصولات ایرانی را به جهان معرفی و در بازارهای جهانی مطرح نماییم.
آنچنان که باید فضای مجازی درک نشده است
در همین حال مجتبی جعفری رییس اتحادیه پارچه تهران ضمن اشاره به این که با رشد و توسعه فضای مجازی و پیشرفت فناوری در سالهای اخیر، اینترنت و فضای مجازی تأثیر فراوانی در همه عرصه های زندگی بشر و بخصوص فضای کسب و کار داشته است اما باید در نظر داشت که ما نتوانسته ایم فضای مجازی را آنچنان که باید و شاید درک و از آن بهره برداری نماییم که همین مساله سبب شده که مقدار زیادی از بازارهای جهانی عقب بمانیم.


تاکید بر کاهش بروکراسی توسط وزارت فرهنگ
وی ابراز امیدواری کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کاهش دیوانسالاری (بوروکراسی اداری) و مدیریتی فعال با برنامه ریزی های بلند مدت، زمینه را برای فعالیتهای دو چندان تولیدکنندگان ایرانی در فضای مجازی آماده کند.
به گزارش آجاک به نقل از خبرگزاری ایرنا، اولین نمایشگاه «ایران ویژند» ویژه نمایش محصولات برندهای تخصصی در حوزه مد و لباس به همت کارگروه مد و لباس و مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و سازمان ها. و نهادهای دیگر برگزار شد در سالن میلاد نمایشگاه های بین المللی تهران روز سوم مرداد ماه افتتاح شد.
این رویداد با تاکید بر توانمندی طراحان، تولیدکنندگان و برندها از بخش غیررقابتی یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر برقرار شدو با تمدید میزبان علاقه مندان و فعالان صنایع نساجی و پوشاک در رشته های متعدد از سراسر کشور بود.



جمعی از فعالان حوزه مد و لباس شامل تولیدکنندگان، مدیران مؤسسات تک منظوره و چند منظوره و شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه های طراحی پارچه و لباس، محصولات عفاف و حجاب، کیف و کفش، زیورآلات و بسته بندی در این رویداد جدید ترین دستاوردهای خویش را در معرض دید عموم قرار داده اند.
گروه های کالایی ایران ویژند شامل محصولات پوشاک زنانه استانهای کشور، چرم، سامانه مد و لباس کشور، دانشکده مهارت و کارآفرینی پوشاک، چادر ایرانی و روسری است.




منبع:

1401/05/08
18:19:46
0.0 /5
280
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
آجاک : آینده پژوهی