آجاک - acak آینده پژوهی
رییس مركز تحقیقات دارو رسانی هدفمند مطرح كرد

تاثیر زعفران از افسردگی تا آلزایمر و اختلالات روانی

تاثیر زعفران از افسردگی تا آلزایمر و اختلالات روانی

به گزارش آجاك رئیس مركز تحقیقات دارو رسانی هدفمند دانشگاه علوم پزشكی مشهد اظهار داشت: برمبنای تحقیقات، زعفران در درمان افسردگی و كنترل آلزایمر و اختلالات روانی به اندازه داروهای رایج شیمیایی موثر است و یكی از اثرات برجسته این دارو كاهش التهاب و ضخامت شبكیه چشم در بیماران مبتلا به رتینوپاتی دیابتی است.


به گزارش آجاك به نقل از ایسنا، دكتر الهام خداوردی با اشاره به طراحی و ساخت داروی كروسینا با استفاده از ماده موثره زعفران توسط پژوهشگران این مركز اظهار نمود: خاصیت ضد افسردگی و شادی آوری از مهمترین خاصیت های این دارو بشمار می رود.
وی با اشاره به اینكه این دارو از سال ۹۴ با دریافت پروانه تولید وارد بازار شده است، اشاره كرد: كروسین به عنوان یك مكمل دارویی دارای خاصیت ضد افسردگی و شادی آور است و در مطالعات بالینی اثرات بارز درمانی كروسین بر افسردگی، اضطراب و سلامت روانی بیمار در مقایسه با دارونما به اثبات رسیده است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد با اشاره به اینكه مطالعات بالینی مختلف كه در گذشته و حال بر روی زعفران و كروسین انجام شده خواص درمانی مختلفی را برای این دارو به اثبات رسانده است، اشاره كرد: كروسینا از منشاء زعفران بدست می آید و اصلی ترین آنتی اكسیدانت زعفران بشمار می رود و خیلی از خواص درمانی زعفران به این جزء نسبت داده می شود. همچون این خواص می توان به اثر درمانی آن در آلزایمر و بهبود حافظه، افزایش قوای بینایی در سالمندان، پیشگیری و درمان اختلالات شبكیه چشم در بیماران دیابتی، پیشگیری و كنترل سرطان، درمان اختلالات جنسی، كنترل و تنظیم قند خون اشاره نمود.
رئیس مركز تحقیقات دارو رسانی هدفمند دانشگاه علوم پزشكی مشهد با اشاره به مطالعات بالینی اظهار داشت: قرص كروسینا توانست در مدت سه ماه میزان HbA۱C بیماران دیابتی را كاهش داده، از التهاب شبكیه چشم كاسته و میزان دید بیمار را افزایش دهد.
وی تهیه فرمولاسیون سامانه های دارورسانی كارآمد در درمان بیماری های مختلف مانند بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و... را الویت های پژوهشی این مركز برشمرد و اشاره كرد: تهیه فرمولاسیون سامانه های دارورسانی كارآمد، با رهش اصلاح شده و هدفمند در درمان بیماری های مختلف به خصوص بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، بیماری های دستگاه تنفسی و تهیه فرمولاسیون سامانه های دارورسانی كارآمد، با رهش اصلاح شده و هدفمند در درمان بیماری های سیستم اعصاب مركزی، دیابت و انواع بیماری های التهابی همچون اولویت های پژوهشی این مركز بشمار می رود.





منبع:

1398/12/03
21:47:28
5.0 /5
3251
تگها: پزشكی , پژوهش , تحقیقات , دستگاه
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
آجاک : آینده پژوهی