آجاک - acak آینده پژوهی

بین پژوهشگران و مدیران اجرائی زبان مشترک وجود ندارد

بین پژوهشگران و مدیران اجرائی زبان مشترک وجود ندارد

رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی کشور ضمن بیان اینکه پژوهش در کشور به اندازه کافی انجام شده است، اظهار داشت: ایده های پژوهشگران باید به زبان مدیران اجرائی مطرح شود، هم اکنون بین پژوهشگران و مدیران اجرائی زبان مشترکی وجود ندارد، همین موضوع سبب شده است خیلی از تحقیقات کاربرد اجرائی به خود نگیرد.



به گزارش آجاک به نقل از ایسنا، دکتر علی باقر طاهری نیا در نشست رؤسای دانشگاه های کشور که در دانشگاه تبریز درحال برگزاری است، اظهار داشت: پژوهش به اندازه کافی در کشور انجام شده است و نیاز ما فرآوری شدن پژوهش های فراموش شده است؛ آنچه که تبدیل به کتاب شد و بعد کناری گذاشته شده است. رویکرد پژوهشگاه احیای این پژوهش هاست.

وی اضافه کرد: ایده های پژوهشگران باید به زبان مدیران اجرائی مطرح شود، هم اکنون بین پژوهشگران و مدیران اجرائی زبان مشترکی وجود ندارد، همین موضوع سبب شده است خیلی از تحقیقات کاربرد اجرائی به خود نگیرد.

طاهری نیا اشاره کرد: از این پس پژوهشگران ملزم می شوند برون داد کار پژوهشی خودرا در قالب فرمتی عرضه کنند که هم مسأله در آن مطرح شده باشد و هم کاربرد اجرائی و راه حل حل آن مسأله بیان شود.

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی کشور با اشاره به تشکیل گروه تعاملی در مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، اظهار داشت: گروه تعاملی برقرار شده و میان پژوهشگران و کارفرمایان تبادلاتی برقرار شده است. طی پنج ماه گذشته هر هفته یک مسأله از طرف وزارت علوم به مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ارائه شده و مؤسسه درباره آن مسأله درحال اجرای کار پژوهشی ویژه است.

وی یکی از طرح های در دست اقدام مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی را لایحه پیشنهادی سنجش و پذیرش اعلام نمود و اظهار داشت: ناظر این پروژه پژوهشی رییس سازمان سنجش و آموزش کشور است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، طاهری نیا همین طور تاکید کرد: باید مهاجرت معکوس در کشور صورت بپذیرد و از این پس ایران به قبله آمال متخصصان دنیا تبدیل گردد.




1401/03/11
13:51:59
0.0 /5
505
تگها: پژوهش , تحقیقات , سازمان , كاربر
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
آجاک : آینده پژوهی