آجاک - acak آینده پژوهی
رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت مطرح كرد

اعلام رتبه ایران در پژوهش دنیا و منطقه

اعلام رتبه ایران در پژوهش دنیا و منطقه

به گزارش آجاك رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت رتبه پژوهش ایران در جهان را ۱۴ و اول در منطقه اعلام نمود.


به گزارش آجاك به نقل از ایسنا، حسین وطن پور در جشن فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی كه امروز به منظور تقدیر از فناوران این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینكه امروز دانشگاه های ما در امر پژوهش خوش درخشیده اند، اظهار داشت: رتبه ۱۴ پژوهش در جهان و رتبه اول منطقه را داریم و همینطور تعداد دانشمندان یك درصد برتر ما بالغ بر ۴۷ نفر و تعداد مقالات دارای اچ ایندكس بالای ۱۵ ما حدود ۹۷۰ الی ۹۸۰ مقاله است و دنیا از پژوهش های ما استفاده می نماید.

وی با اشاره به اینكه آمار ثبت اختراعات هم در حال بالا رفتن است، خاطرنشان كرد: خارجی ها از ثمره این پژوهش ها بیشتر از ما استفاده می نمایند. در حوزه فناوری سعی كردیم كه این حوزه ها را به سمت رفع نیاز جهت دهی نماییم.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تصریح كرد: هم اكنون یك فرصت طلایی برای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به وجود آمده؛ چون كه عمر مفید در حال افزایش می باشد و نیاز جامعه به فناوری های توانبخشی بیشتر می شود؛ همینطور دانش توانبخشی از پیچیدگی زیادی برخوردار نیست و به راحتی می تواند در كنار رشته هایی همچون الكترونیك، مكانیك و غیره بنشیند و مشكل بزرگی را حل كرده و سبك زندگی افراد را تغییر دهد.

وطن پور با اشاره به اینكه در آمایشی كه در وزارت بهداشت انجام دادیم، این دانشگاه را برای بخش بهزیستی و توانبخشی انتخاب كردیم، اظهار داشت: پروژه های خوبی در این دانشگاه در دست اجراست. ۱۴ بهمن "روز فناوری" است؛ اگر هر سال چنین مراسمی را ادامه دهیم و شاهد رونمایی از طرح هایی باشیم كه مراحل اولیه را پشت سر می گذارند، این مورد نشانه احترام ما به فناوران است.

او در آخر ضمن اعلام آمادگی برای حمایت مالی از پروژه های این دانشگاه، ابراز امیدواری كرد: سال آینده شاهد تعیین استانداردها و انجام كارآزمایی بالینی محصولات باشیم و بتوانیم آنها را وارد بازار نماییم.




1398/11/15
22:37:42
5.0 /5
3646
تگها: آینده , استاندارد , الكترونیك , پژوهش
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
آجاک : آینده پژوهی