آجاک - acak آینده پژوهی
رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه اعلام كرد

حمایت قوه قضائیه از پایان نامه های دانشجویی برای حل چالش های موجود

حمایت قوه قضائیه از پایان نامه های دانشجویی برای حل چالش های موجود

به گزارش آجاك رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه از آمادگی پژوهشگاه قوه قضائیه برای پشتیبانی از پایان نامه های دانشجویان آگاهی داد و اضافه كرد: پایان نامه های دانشجویی می توانند در حل مشكلات و چالش های موجود بسیار راهگشا باشند و در این راستا چارچوبی برای پشتیبانی از این پایان نامه ها تهیه شده كه در دهه فجر منتشر می شود.


به گزارش آجاك به نقل از ایسنا، سید حجت الله علم الهدی در مراسم امضای تفاهم نامه با دانشگاه پیام نور با عنوان اینكه برای دستیابی به قله های علم نیازمند جهاد علمی هستیم، اظهار داشت: تاكید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، در محور اول بر علم و دانش است و همه ما باید با جهاد علمی و استفاده از ظرفیت های جوانان بر تحقق این مهم اهتمام ورزیم.
وی ادامه داد: قوه قضائیه بعنوان یكی از سه قوه كشور، نقش مهمی در سلامت و اداره و پیشرفت امور كشور دارد و اگر این قوه در راه درستی قرار گیرد، دو قوه دیگر نیز هم راستا با این قوه خواهند بود.
وی لطمه شناسی، حل مشكلات، ارائه مشاوره، استفاده از ظرفیت های علمی و نخبگان كشور در جهت پیشبرد امور را همچون ماموریت های پژوهشگاه قوه قضائیه دانست.
دكتر علم الهدی بر ضرورت تعامل موثر، هم افزایی و پرهیز از موازی كاری اصرار كرد و اضافه كرد: نیازهای قوه قضائیه محدود به رشته حقوق نیست بلكه موظفیم از تمام ظرفیت های علمی كشور برای تحقق اهداف بهره مند شویم و علاوه بر رشته حقوق به رشته های آمار و فناوری اطلاعات و رشته های بین رشته ای نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه اضافه كرد: پژوهشگاه قوه قضائیه واسطه خوبی برای ارتباط بین مراكز دانشگاهی با قوه قضائیه است ومی تواند خدمات ویژه ای به دانشگاه ها ارائه كند.
وی بازدید از مراكز قضائی، برگزاری كارگاه های آموزشی با حضور قضات، آشنایی دانشجویان و اساتید با رویه های موجود در دادگاه ها، ارتباط با قضات، برگزاری نشست های علمی، كرسی های آزاداندیشی، همایش ها و رویدادهای علمی را همچون این ظرفیت ها عنوان نمود.
دكتر محدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور نیز در این مراسم، ضمن تبریك ایام دهه فجر اظهار داشت: دانشگاه پیام نور علاوه بر رسالت های آموزشی و پژوهشی بطور جدی رسالت اجتماعی و ایفای نقش در حل معضلات اجتماع را در اولویت قرار داده است.
وی با اشاره به اینكه دانشگاه پیام نور دارای گستره ملی و بین المللی است اضافه كرد: این دانشگاه باتوجه به وسعت و گستردگی، دارای ظرفیت های بسیاری است كه در كنار دیگر دانشگاه ها و پژوهشگاه ها می تواند منشاء خدمات بسیار موثری درسطح كلان كشور باشد.
رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به بستر الكترونیكی این دانشگاه اظهار نمود: كلیه مراكز و واحدهای دانشگاه پیام نور بوسیله بستر الكترونیكی همانند یك شبكه بزرگ به هم متصل هستند و این دانشگاه آمادگی دارد دوره های آموزشی مورد نیاز را به صورت متمركز و همزمان برگزار كند.
وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور علاوه بر رسالت اجتماعی، وظیفه خود می داند، ظرفیت هایی كه دولت برای تعالی و پیشرفت بیشتر در اختیار این دانشگاه قرار داده را برای تحقق اهداف نظام و اعتلای كشور به كار گیرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، تفاهم نامه همكاری بین دانشگاه پیام نور و پژوهشگاه قوه قضائیه با هدف توسعه همكاریهای علمی بین مراكز مختلف آموزشی و پژوهشی برای بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های متقابل و ارتقای جایگاه و كارآمدی حقوق قضایی در كشور امروز به امضا رسید.





منبع:

1398/11/12
21:15:04
5.0 /5
3652
تگها: الكترونیك , پژوهش , خدمات , فناوری
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
آجاک : آینده پژوهی