آجاک - acak آینده پژوهی
با تصویب كمیسیون تلفیق

صندوق توسعه علمی و پژوهشی تشكیل می شود

صندوق توسعه علمی و پژوهشی تشكیل می شود

آجاك: نایب رییس كمیسیون تلفیق لایحه بودجه كل كشور سال نود و نه از مصوبه این كمیسیون برای تشكیل صندوق توسعه علمی و پژوهشی در امتداد پشتیبانی از پایانامه ها و رساله های تحصیلات تكمیلی آگاهی داد.



علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: بر طبق مصوبه كمیسیون تلفیق بمنظور افزایش فرصت های برابر و توسعه عدالت آموزشی ارتقای كیفیت آموزش عالی، تسهیل دسترسی به تحصیلات تكمیلی، ایجاد منابع پایدار و افزایش بهره وری در استفاده از منابع عمومی، پشتیبانی از پایانامه ها و رساله های تحصیلات تكمیلی و پروژه های پسادكترا در جهت حل نیازهای كشور و مشاركت در پروژه های تحقیقاتی صندوق توسعه علمی و پژوهشی كشور تشكیل می شود.

وی اضافه كرد: طبق این مصوبه این صندوق وابسته به شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری است و بعنوان یك نهاد عمومی غیر دولتی دارایی استقلال استخدامی، اداری، مالی و معاملاتی است و بر طبق اساسنامه و مصوبات هیات امنا در قالب قوانین و مقررات مربوطه زیر نظر رئیس جمهور اداره خواهد شد.

به گفته یوسف نژاد طبق این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه موظف است با همكاری وزارتخانه های علوم و بهداشت بخشنامه این بند را تهیه نماید و 150 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی جهت سرمایه اولیه این صندوق تخصیص می یابد.

نایب رئیس كمیسیون تلفیق بودجه تصریح كرد: بر طبق مصوبه دیگر كمیسیون تلفیق، وزارت اقتصاد مكلف است بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی (اعم از اصل حق بیمه و مبلغ به روز شده را بطور سالانه) محاسبه و نحوه بازپرداخت بدهی های موصوف و تغییرات حساب های فی درخلال دولت و سازمان مزبور را بطور مستمر پایش و گزارش آنرا هر شش ماه یكبار به كمیسیون های بودحه، بهداشت و اجتماعی مجلس ارائه كند.




1398/11/01
17:40:19
5.0 /5
3681
تگها: پژوهش , پشتیبان , تحقیقات , سازمان
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
آجاک : آینده پژوهی