آجاک - acak آینده پژوهی

اندازه گیری حرکات چشم با سامانه دانش بنیان دقیق تر می شود

اندازه گیری حرکات چشم با سامانه دانش بنیان دقیق تر می شود

آجاک: دستگاه رهگیر چشمی، سامانه ای حساس و مهم برای تعیین موقعیت چشم و اندازه گیری حرکات آنست که توسط پژوهشگران کشورمان در زمینه علوم شناختی بومی سازی شده است.


به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، این سامانه شناختی در طول این سال ها با توسعه محورهای خدماتی خود، به نمونه مجهزی تبدیل گشته که قابلیت رقابت با نمونه های مشابه خارجی را دارد و صرفه جویی ارزی خوبی را نصیب کشور کرده است.
این سیستم در دو مقیاس رومیزی و پرتابل تولید و در پروسه ساخت آن از سخت افزار و نرم افزار رهگیر چشمی بهره برده شده است.
از کاربرهای مهم این محصول در بازاریابی عصبی و حوزه روان شناسی مانند تعیین میزان هوشیاری و توجه، تمرکز و خواب آلودگی است.
توانمندی ها و کاربردهای این سامانه سبب کاربرد وسیع آن شده است؛ بطوریکه مصرف کنندگان حقیقی آن، سیستم های تشخیصی، متخصصان بازاریابی عصبی، آزمایشگاه های علوم اعصاب و پژوهشگران حوزه های شناختی هستند.
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در تولید این سامانه از دانش و فناوری پایه پردازش تصویر، الکترونیک، هوش مصنوعی و مهندسی نرم افزار استفاده شده است.
این سامانه با حمایت کارگروه توسعه فناوری ها و ابزارهای نوین برای ارتباط دوسویه با مغز ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راه تولید و توسعه قرار گرفته است.


منبع:

1400/12/16
10:14:16
0.0 /5
537
تگها: الكترونیك , پژوهش , خدمات , دستگاه
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
آجاک : آینده پژوهی