آجاک - acak آینده پژوهی

بنیاد برکت تا آخر سال 80 هزار طرح اجتماع محور را تکمیل می کند

بنیاد برکت تا آخر سال 80 هزار طرح اجتماع محور را تکمیل می کند

به گزارش آجاک معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت اظهار داشت: این بنیاد تا آخر سال جاری فرایند اجرای ۸۰ هزار طرح اجتماع محور با ظرفیت اشتغال ۲۴۰ هزار نفر را به پایان می رساند.


به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مرتضی نیازی اضافه کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای سال ۱۴۰۱ هم بهره برداری از ۱۰۰ هزار طرح اشتغال زایی را در دستور کار دارد که سبب ایجاد ۳۰۰ هزار شغل می شود.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت سه هزار و ۱۶ طرح در حوزه های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه گذاری ۶ هزار و ۹۵۱ میلیاردریال در مناطق محروم و کم برخوردار استان آذربایجان شرقی به بهره برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.
معاون بنیاد برکت با بیان اینکه حاصل تلاش ۲۷ مجری و تسهیل گر بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان آذربایجان شرقی ۹ هزار شغل بوده است، تصریح کرد: تا به امروز ۳ هزار و ۴۸ طرح اشتغال زایی اجتماع محور در مناطق محروم و روستایی آذربایجان شرقی به بهره برداری رسیده که ایجاد ۹ هزار و ۱۴۴ فرصت شغلی را به دنبال داشته است.
نیازی به فعالیت بنیاد برکت در آذربایجان شرقی از سال ۱۳۹۸ اشاره نمود و عنوان کرد: ۱۴ شهرستان، ۳۲ بخش و ۲۲۳ روستا در استان زیر پوشش فعالیتهای اشتغال زایی این بنیاد قرار دارند.
وی تصریح کرد: حجم کل سرمایه گذاری جهت راه اندازی ۳ هزار و ۴۸ طرح اشتغال زایی در استان آذربایجان شرقی ۳ هزار و ۴۴۰ میلیاردریال است.
براساس گزارش بنیاد برکت، نیازی درباره رسته های مشاغل بوجود آمده در آذربایجان شرقی هم توضیح داد: رسته های کشاورزی، خدمات و صنعتی به ترتیب با ۵۸، ۲۷ و ۱۵ درصد بیشترین سهم را از مشاغل بوجود آمده این بنیاد در استان به خود اختصاص می دهند.
معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت عنوان کرد: ۲۷ درصد کارآفرینان بنیاد در استان آذربایجان شرقی را زنان می سازند.



منبع:

1400/11/21
15:33:07
0.0 /5
638
تگها: خدمات
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
آجاک : آینده پژوهی