آجاک - acak آینده پژوهی
توسط محققان دانشگاه حكیم سبزواری؛

پتانسیل تولید برق از حرارت اتلافی صنایع مختلف بررسی گردید

پتانسیل تولید برق از حرارت اتلافی صنایع مختلف بررسی گردید

آجاك: پتانسیل تولید برق از حرارت اتلافی صنایع مختلف، در پژوهش پژوهشگران مركز انرژی محاسباتی دانشگاه حكیم سبزواری، بررسی گردید.


به گزارش آجاك به نقل از ایسنا، دكتر احسان امیری راد، عضو هیئت علمی دانشگاه حكیم سبزواری كه سرپرستی این طرح پژوهشی را برعهده داشت، درباب این پژوهش اظهار داشت: بازیافت حرارت موجود در گازهای خروجی از صنایع مختلف و تبدیل آن به انرژی الكتریكی بعنوان یكی از روش های مرسوم جهت افزایش بازدهی انرژی در سطح جهان شناخته شده است كه شرایط كاری این سیستم ها وابسته به دمای گازهای اتلافی است.
دانشیار مهندسی مكانیك دانشگاه حكیم سبزواری اظهار داشت: در این پژوهش بر طبق شرایط كاربردی، سیكل های تولید برق رانكین با سیالات كاری مختلف طراحی شده و در نهایت شرایط بهینه طراحی شامل مشخصات بویلر، سیال كاری مناسب و مشخصات كندانسور برحسب دمای گازهای اتلافی معرفی شده است.
بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، نتایج این تحقیق كه تحت سرپرستی دكتراحسان امیری راد، دانشیار مهندسی مكانیك و با دستیاری سعید محمدی و ادریس طیبان، دانشجویان مقطع تحصیلات تكمیلی دانشگاه حكیم سبزواری انجام شده است، در مجله Energy كه در زمره معتبرترین مجلات در شاخه انرژی بوده و جزء 10 درصد مجلات برتر پراستناد دنیا قرار دارد، به چاپ رسیده است.



1398/10/14
21:52:30
5.0 /5
3708
تگها: پژوهش , سیستم , طراحی , كاربر
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
آجاک : آینده پژوهی