آجاک - acak آینده پژوهی
رییس دانشگاه امیركبیر:

پژوهش محوری تنها راه رسیدن به دانشگاه نسل سوم است

پژوهش محوری تنها راه رسیدن به دانشگاه نسل سوم است

به گزارش آجاك رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر اظهار داشت: تنها راه رسیدن به دانشگاه نسل سوم، پژوهش محوری است و در اولین گام برای رسیدن به این هدف باید تولیدات علمی را افزایش داد.


به گزارش آجاك به نقل از ایسنا، دكتر سید احمد معتمدی در مراسم گرامیداشت روز پژوهش در دانشگاه صنعتی امیركبیر، اظهار داشت: در سوژه تولید نوآوری و دانش فنی، بیشتر دانشگاه های كشور نسل یك و دو محسوب می شوند و تا رسیدن به دانشگاه های نسل سوم فاصله دارند ولی در مقابل افزایش قراردادهای صنعتی، افزایش واحدهای نوآوری و فناوری و مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیركبیر رشد كرده كه جای امیدواری است.
وی با تاكید بر اینكه در نوآوری شرایط بهتر است و ایجاد واحدهای نوآور از مرز ۲۰۰ واحد گذشته، اظهار نمود: این مراكز در حال توسعه هستند و با موافقت معاون فناوری ریاست جمهوری، بخش پایانی برج ابن سینا و برج دوم دانشگاه در حاشیه خیابان ولیعصر(عج) نیز در حال تكمیل است.
رئیس این دانشگاه در ادامه به روند مهارت افزایی دانشگاه صنعتی امیركبیر اشاره نمود و اظهار داشت: مهارت افزایی دانشجویان به نظام آموزشی ما مربوط است. البته تا ۱۰ سال پیش، هر فارغ التحصیلی به راحتی جذب بازار كار می شد. ولی این بازار اشباع شده و فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز زیاد شدند تا افزایش كارآمدی دانشجو در دستور كار قرار گیرد. برای اینكه فارغ التحصیلان ماهر راحتتر جذب بازار كار می شوند.
معتمدی اشاره كرد: از نظر سواد، دانشجویان دكتری ایران از همتاهای خارجی خود برترند، ولی برای كار آفرینی مشكل دارند.
وی افزود: هرچند سیاست گذاری دولت اثرگذار می باشد، ولی دانشگاهی مانند امیر كبیر كه پیشرو در تولید علم است، نباید برای كارآفرینی منتظر نهادهای مسوول بماند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر درباره صندوق نوآوری این دانشگاه نیز اظهار داشت: امید است این صندوق با فعال شدن، حمایت های لازم را از ایده ها و طرح های نو انجام دهد تا شاهد روند رو به رشد فناوری در دانشگاه صنعتی امیركبیر باشیم.
طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه امیركبیر، درانتها این مراسم با حضور دكتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه، دكتر حسین حسینی تودشكی (معاون پژوهش و فناوری)، دكتر مالك نادری (مدیر كل فناوری و ارتباط با صنعت)، دكتر كریمی (مدیر كل پژوهشی) و دكتر حمیدرضا زرندی (مدیر فناوری و توسعه نوآوری) از ۲۱پژوهشگر (در زمینه پایان نامه ها، كتاب بین المللی و داخلی، دانشمندان پراستناد، شركت های دانش بنیان، مولفین برتر ) تقدیر گردید.




منبع:

1398/10/02
20:11:11
5.0 /5
3760
تگها: پژوهش , شركت , فناوری
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
آجاک : آینده پژوهی