آجاک - acak آینده پژوهی

همکاری پژوهشگاه شیمی ایران با پژوهشگاه فلز چین در حوزه زیست محیطی

همکاری پژوهشگاه شیمی ایران با پژوهشگاه فلز چین در حوزه زیست محیطی

به گزارش آجاک عضو هیأت علمی پژوهشکده مهندسی نفت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، موفق به دریافت گرنت پژوهشی مشترک ایران - چین شد که این گرنت در جهت اجرای پروژه پژوهشی مشترک در زمینه کاتالیست های زیست محیطی به تیم پژوهشی ایران و چین اعطا شده است.


به گزارش آجاک به نقل از ایسنا، دکتر مظفر شاکری، عضو هیأت علمی پژوهشکده مهندسی نفت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در این راستا اظهار نمود: سالیانه حدود ۳۰۰ میلیون تن مواد پلاستیکی تولید می شوند و برای کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف و در زندگی روزمره بشر مورد استفاده قرار می گیرند که هم اکنون، کسری از این مواد پلاستیکی مصرفی با روش های مختلف بازیافت می شوند.
وی اظهار داشت: اما بیشتر مواد پلاستیکی مصرفی پس از حدود ۶ ماه در طبیعت رها می شوند و متاسفانه، مواد پلاستیکی رها شده در طبیعت از طرق مختلف، همچون آب های سطحی و اقیانوس ها وارد چرخه غذایی بشر شده و ازاین رو خطرات جدی برای سلامت زندگی انسان ها ایجاد می کنند.
دکتر شاکری اضافه کرد: شاید قابل اطمینان ترین روش برای بازیافت پلاستیک ها، تبدیل کاتالیستی این پسماندها به مواد شیمیایی (مونومرها: واحدهای اولیه تشکیل دهنده پلیمرها) باشند.
به نقل از وزارت علوم، وی ادامه داد: به علت اینکه، معضل پلاستیک ها یک معضل شیمیایی است، در این راستا، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با همکاری پژوهشگاه فلز چین، طرحی پژوهشی مشترک به منظور تبدیل کاتالیستی پسماندهای پلاستیکی به مواد شیمیایی و سوخت به بنیاد علم ایران و بنیاد ملی علوم طبیعی چین عرضه کرده اند که امیدواریم با تلاش متخصصین و امکانات تکمیلی، این دو پژوهشگاه، پروژه منجر به عرضه چاره مناسب و نهایی برای تبدیل کاتالیستی پسماندهای پلاستیکی به مواد شیمیایی و سوخت شوند.




منبع:

1400/09/25
11:00:59
0.0 /5
597
تگها: پژوهش , كاربر
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
آجاک : آینده پژوهی