آجاک - acak آینده پژوهی
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خبر داد

حضور 42 دانشگاه و 25 شركت دانش بنیان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری

حضور 42 دانشگاه و 25 شركت دانش بنیان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری

به گزارش آجاك معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این كه در نمایشگاه عرضه دستاوردها از 89 تفاهم نامه، 10 تفاهم نامه به قرارداد تبدیل شدند، اظهار داشت: در نمایشگاه سال جاری 42 دانشگاه، 24 پژوهشگاه و 25 شركت دانش بنیان محصولات خودرا عرضه می كنند.


به گزارش آجاك به نقل از ایسنا، دكتر مسعود برومند در افتتاح بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و هفتمین نمایشگاه ایران ساخت با اشاره به برگزاری چهار رویداد در مراسم امروز اظهار نمود: بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، بیستمین مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر و نمایشگاه كتاب دانشگاهی به صورت هم زمان برگزار می گردد.
وی هدف از برگزاری این رویداد را توسعه پژوهش و فناوری، معرفی توانمندی های پژوهشی و ایجاد انگیزه در فناوران دانست و اشاره كرد: پروسه انتخاب پژوهشگران برگزیده از مهر ماه شروع شد و از طرف دانشگاه ها، پژوهشگاه ها ومراكز تحقیقاتی افراد منتخب عرضه شدند.
برومند با بیان این كه در این پروسه ۳۶۳ كاندیدا معرفی گشتند، اشاره كرد: پژوهشگران برتر برمبنای فاكتورهای نقش موثر در انتشارات علمی، نقش پژوهشگر در ارتباط با صنعت و جامعه، نقش پژوهشگر در توجه به رفع مشكلات كشور و فناورانه برمبنای فاكتورهای نقش طرح در حل مشكلات، نقش فناوران در اشتغال، میزان فروش و سطح آمادگی فناوری بوده است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره كرد: برمبنای رای هیات داوران از میان افراد منتخب ۱۷ پژوهشگر و ۶ فناور انتخاب شدند كه در حوزه های علوم انسانی و هنر، كشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، فنی و مهندسی و پزشكی بوده اند.
برومند با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه و تفاضا در سال ۹۷، اشاره كرد: بعد از اختتام این نمایشگاه كارهای مهمی در دبیرخانه شورای عتف و دفتر فناوری وزارت علوم به منظور تبدیل تفاهم نامه به قرارداد انجام شد.
وی با تاكید بر این كه در سال قبل ۸۹ تفاهم نامه با انجام ۴۲۰ میلیارد تومان منعقد شد، افزود: از این تعداد ۱۹ قرارداد قطعی شدند و ۸ تفاهم نامه دیگر نیز بزودی تبدیل به قرارداد می شوند.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اشاره كرد: امسال نیز در نمایشگاه ۴۲ دانشگاه، ۲۴ پژوهشگاه، ۲۵ شركت دانش بنیان و ۳۴ پارك علم و فناوری توانمندی های خودرا عرضه می كنند.
وی افزود: تعداد فناوری های عرضه شده در نمایشگاه امسال ۱۰ درصد نسبت به نمایشگاه سال قبل افزایش دارد.




منبع:

1398/09/26
16:15:40
5.0 /5
3773
تگها: پزشكی , پژوهش , تحقیقات , شركت
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
آجاک : آینده پژوهی