آجاک - acak آینده پژوهی
عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان:

چرخ پژوهش در كشور روان نیست

چرخ پژوهش در كشور روان نیست

به گزارش آجاك ایسنا/لرستان عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان اظهار داشت: چرخ پژوهش در كشور گرفتار لختی شده و روان نیست.


امیر حمزه حقی آبی در اختتامیه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان با اشاره به اینكه چرخ پژوهش در كشور گرفتار لختی شده و روان نیست، اظهار نمود: سؤالی كه اینجا مطرح می شود این است كه گیر پژوهش های كاربردی چیست؟ چه مشكلاتی دارد كه سبب رونق تولید نمی شود؟ متأسفانه نتایج پژوهش ها در كتابخانه ها بایگانی شدند درحالی كه این مساله باید در اسناد بالادستی حل شود.
وی بر نهادینه كردن مبحث و نتایج پژوهش در جامعه تاكید كرد و با اشاره به اینكه اگر می خواهیم راجع به عملكرد یك مدیر اظهارنظر نماییم باید از گروه آموزش و پژوهش سازمان در مورد مدیر سؤال شود و چنانچه مدیری احساس كند كه باید پاسخگو باشد اساسا این مساله پژوهش حل خواهد شد، افزود: متأسفانه شاهدیم كه در كشور پژوهش ضمانت اجرایی ندارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با اشاره به اینكه اتكای تأمین مالی پژوهش به منابع دولتی است، بیان كرد: عمده منابع مالی ما در كشور به منابع دولتی وصل است و این امر سبب شده درزمینهٔ پژوهش خلاقیتی ایجاد نشود چون اتكای بنگاه های اقتصادی به حمایت مستقیم دولت بوده و این امر انگیزه ای برای سرمایه گذاری ایجاد نمی كند.
وی اظهار نمود: اهمیت بر عناوین پژوهش و تولید مقاله الزاماً به مفهوم تولید علم نیست در صورتی كه این مقالات باید كاربردی شوند.
حقی آبی اظهار داشت: در سیاست گذاری كلان كشور احساس به پشتوانه پژوهشی خیلی نیاز نیست و سؤالی كه مطرح می شود این است كه مجلس چقدر احساس احتیاج به مركز پژوهشی دارد و آیا این مركز پژوهش های مجلس از پشتوانه نخبگان برخوردار است؟



1398/09/21
15:48:26
5.0 /5
3800
تگها: پژوهش , سازمان , كاربر
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
آجاک : آینده پژوهی