آجاک - acak آینده پژوهی
بررسی دستاوردها و مشكلات حوزه اقتصاد شركت های دانش بنیان

فریدوند: مشكلات حوزه ارزی شركت های دانش بنیان برطرف شود

فریدوند: مشكلات حوزه ارزی شركت های دانش بنیان برطرف شود

آجاك: مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران خواهان حل مشكل تخصیص ارز به شركت های دانش بنیان و صدور بیمه نامه های تخصصی و پیش بینی مشوق های مالی برای سرمایه گذاری در این شركت ها شد.


به گزارش آجاك به نقل از ایسنا، محمد مهدی فریدوند در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی دستاوردها و مشكلات حوزه اقتصاد شركت های دانش بنیان و نوآورانه اظهار داشت: امروز ۴ هزار و ۷۰۰ شركت دانش بنیان در حال فعالیت هستند كه نیاز به حمایت بخش های مختلف همچون مجلس برای تامین مالی و سرمایه گذاری دارند. شركت های دانش بنیان برای اجرای قراردادهای خود احتیاج به ضمانت نامه دارند كه آن بوسیله صندوق های حمایتی تخصصی ارائه می شود. ولی متاسفانه بعضی از دستگاهها از پذیرش این ضمانت نامه ها امتناع می كنند موضوعی كه به پیگیری مراجع قانونی نیاز دارند.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، مساله تامین مالی را یكی از دغدغه های شركت های دانش بنیان دانست و اضافه كرد: منابع فعلی در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارك های علم و فناوری است كه پاسخگوی این نیاز و دغدغه نیست. از جانب دیگر عدم امكان تامین مالی بوسیله نظام بانكی از دیگر دغدغه های این شركت ها شمرده می شود كه لازم است بانك مركزی و وزارت اقتصادی به این مساله رسیدگی كنند.
فریدوند اشاره كرد: وزارت صمت و بانك مركزی تلاش كنند تا مشكلات ارزی، تخصیص ارز و ثبت سفارش و دیگر مسائل مربوط به حوزه ی ارزی شركت های دانش بنیان را برطرف كنند كه مشكلات زیادی در این عرصه مشخص شود.
وی با بیان این كه سرمایه گذاری در حوزه فناوری های دانش بنیان مشمول مالیات می شود، اظهار داشت كه مجلس می تواند مشوق های سرمایه گذاری در شركت های دانش بنیان را تعیین كنند.
به قول وی صدور بیمه نامه های تخصصی به سبب ریسك بالای كار امری مهم در حوزه ی دانش بنیان و نوآورانه شمرده می شود كه لازم است بیمه مركزی برای رفع مشكلات و دغدغه ها به این مساله توجه كند. همین طور برای پشتیبانی از این شركت ها می توان مناقصاتی برگزار كرد.



1398/09/19
14:32:37
5.0 /5
3673
تگها: پژوهش , پشتیبان , دستگاه , شركت
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
آجاک : آینده پژوهی