آجاک - acak آینده پژوهی
رییس پژوهشگاه مطرح كرد

تعامل و همكاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با دانشگاه آزاد

تعامل و همكاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با دانشگاه آزاد

آجاك: رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از تعامل و  همكاری های خوب این پژوهشگاه با دانشگاه آزاد اسلامی آگاهی داد.


به گزارش آجاك به نقل از ایسنا، آیت الله علی اكبر رشاد در دیدار با آیت الله العظمی مكارم شیرازی و دكتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به تعامل و همكاریهای خوب این پژوهشگاه و دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: خوشبختانه دكتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دكتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهتمام خوبی دارند و ساختار این دانشگاه را برمبنای معاونت های موضوعی تغییر دادند.
وی ادامه داد: حالا علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی دارای معاونت تخصصی است كه مسئولیت آنرا حجت الاسلام والمسلمین دكتر خسروپناه كه از شخصیت های صاحب نظر در این عرصه هستند، برعهده دارند.
آیت الله رشاد با تاكید بر اینكه طلاب باید فقه و علوم انسانی را توأم با هم بیاموزند، اظهار نمود: اگر در جهان اسلام صحبت از تعارض علم و دین می شود، مربوط به علوم انسانی است كه باید دست در دست هم علوم انسانی اسلامی تولید نماییم.
وی از اهتمام این پژوهشگاه در امتداد تدوین «فقه نظام» آگاهی داد و اظهار داشت: برمبنای تاكید مقام معظم رهبری و آیت الله مكارم شیرازی در خصوص استفاده از فقه در امور حاكمیتی و آوردن فقه در نظام، كارهایی در حوزه «فقه نظام» را آغاز كردیم و تا كنون ۴۰ رشته جدید فقهی كه در حوزه ها رایج نیست، را طراحی نموده ایم كه پنج رشته آنرا همچون مالكیت فكری كه ۱۷ دستگاه درگیر آن هستند، اجرایی كردیم.
آیت الله رشاد تاكید كرد: كارهایی در حوزه گفتمان سازی، فرهنگ سازی و ترویج «فقه نظام» در پژوهشگاه با تمركز بر شناخت و تشخیص سوژه شروع شده است. جوهر این كار نزدیك كردن فقه و علوم انسانی است.




منبع:

1398/09/09
23:03:13
5.0 /5
3682
تگها: پژوهش , دستگاه , طراحی
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
آجاک : آینده پژوهی