آجاک - acak آینده پژوهی
معاون پژوهشی دانشگاه:

ماهیت دانشگاه پیام نور بر اساس مدیریت و آموزش سبز است

ماهیت دانشگاه پیام نور بر اساس مدیریت و آموزش سبز است

آجاك: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور توجه به مقوله محیط زیست در كشور را ضروری دانست و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با عنایت به ماهیت و ساختار آن كه مبتنی بر آموزش های تركیبی و به صورت ویژه الكترونیكی است، تابحال نقش بسیار موثری در مدیریت سبز و كاهش استفاده از كاغذ و ایاب و ذهاب به خصوص در عرصه تولید محتوا و كتب الكترونیكی و آزمون های الكترونیكی منجر به كاهش خسران محیط زیست داشته است.


به گزارش آجاك به نقل از ایسنا، دكتر محمد علی كریمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در سومین همایش ملی آموزش محیط زیست كه در دانشگاه پیام نور و به صورت وبینار برگزار شد، با بیان این كه ماهیت دانشگاه پیام نور بر اساس مدیریت و آموزش سبز است، اضافه كرد: محیط زیست یكی از دغدغه های مهم بشر امروز است. هم راستا با افزایش سطح فناوری های جدید و پیشرفت علم، توجه به مقوله محیط زیست هم اهمیت یافته و امروزه خیلی از كشورها برای حفظ و ارتقای محیط زیست تلاش می كنند.

وی با عنوان اینكه در یك دهه اخیر اتفاقاتی كه در حوزه فناوری رخ داده، بیشتر دوست دار محیط زیست بوده است، اضافه كرد: حركت هدفدار جهانیان و پروتكل ها و معاهده های مختلف بین المللی در این جهت نظیر مونترال، كیوتو و پاریس این امید را به وجود آورده كه بتوانیم بر مشكلات زیست محیطی موجود غلبه كرده و با اولویت بخشی به رویكردهایی همچون حذف و جایگزینی سوخت های فسیلی با انرژی های نو و تجدیدپذیر و بازبینی و اصلاح رویه ها در بخش های صنعت، كشاورزی، تولید و مصرف بخش عظیمی از دغدغه های زیست محیطی و در راس آنها بحران اثر گلخانه ای را مرتفع نماییم.

دكتر كریمی اضافه كرد: آموزش سهم قابل توجهی در تحقق این امر خواهد داشت و دانشگاه پیام نور می تواند با گسترش آموزش در این زمینه پیشرو باشد.

وی خاطرنشان كرد: انتظار می رود مدیران عالی رتبه اجرایی كشور در جهت تحقق اسناد بالادستی بخصوص سند چشم انداز توسعه تلاش مضاعفی داشته باشند تا بتوانیم شاهد كاهش معضلات زیست محیطی در كشور باشیم.
وی تلاش در جهت تحقق شعار مهم این حوزه توسط هر فرد دغدغه مند و دوستدار محیط زیست با عنوان "شروع از خود و توجه به حقوق دیگران" را مورد تاكید قرار داد.




منبع:

1398/08/21
23:03:23
5.0 /5
3873
تگها: الكترونیك , پژوهش , فناوری
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
آجاک : آینده پژوهی