آجاک - acak آینده پژوهی
یك پژوهشگر تأكید كرد

وضعیت نامتعادل و نامناسب الگوهای مصرف در جامعه

وضعیت نامتعادل و نامناسب الگوهای مصرف در جامعه

به گزارش آجاك پژوهشگر مركز مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاكید بر اینكه تنوع غذایی مردم ایران طی سال های اخیر افزایش یافته است، اظهار داشت: متأسفانه برپایه نتایج این پژوهش و شاخص هایی كه مورد بررسی قرار گرفت وضعیت جامعه ما از نظر الگوی مصرف، وضعیت نرمالی نیست و ما با وضعیت نامتعادل و نامناسب الگوهای مصرف در جامعه مواجهیم.


به گزارش آجاك به نقل از ایسنا، دكتر حسین زاده در همایش ملی مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی به تشریح نتایج پژوهشی در مورد سبك زندگی اجتماعی در كشور پرداخت و اظهار داشت: مصرف دخانیات و نوشیدنی های غیرمجاز هم در سبد غذایی ایرانی ها رو به افزایش است.
وی در ادامه خاطرنشان كرد: باآنكه در جامعه از نظر مصرف مواد غذایی طی این سال ها با تنوع مصرف مواجه بودیم و این تنوع در ایران بیشتر از سایر جوامع است اما از سوی دیگر، بیماری های در رابطه با مواد غذایی همچون بیماری های قلبی و عروقی هم بالا است ضمن اینكه مصرف دخانیات، مشروبات غیرمجاز هم در سبد غذایی ایرانیان بیشتر شده است.
این پژوهشگر پژوهشكده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مورد مصرف رسانه ای دانشجویان و جوانان هم اظهار داشت: برپایه نتایج پژوهش انجام شده همچنان شنیدن موسیقی های پاپ و ایرانی در اولویت مصرف رسانه ای دانشجویان و جوانان قرار دارد و موسیقی غربی در رتبه های دیگر قرار می گیرد و پس از این شبكه های تجاری و ماهواره ای هم بعنوان ابزار سرگرمی دیگر آنها به حساب می آید.
حسین زاده با تاكید بر اینكه طبق پژوهش های علمی ایرانی ها مصرف كالاهای خارجی را به علت دوام و كیفیت بالا در اولویت خریدهای داخلی قرار می دهند، اظهار داشت: در میان خانواده های ایرانی زنان خانه دار نقش تعیین كننده ای در خرید كالاهای خارجی دارند ضمن اینكه گرایش به مصرف كالاهای برند در ایران بسیار اهمیت دارد.
وی در انتها تاكید كرد: برپایه تحقیق انجام شده تنها شش درصد مردم ایران ورزش می كنند. سرانه فضای ورزشی برای هر فرد در جامعه 30 سانتی متر است و ورزش در میان مردم اهمیت چندانی ندارد.



1398/08/17
17:17:01
5.0 /5
3741
تگها: پژوهش , كیفیت
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
آجاک : آینده پژوهی