آجاک - acak آینده پژوهی
سرپرست دانشگاه یزد:

تنها 10 درصد تخلفات پژوهشی مربوط به دانشگاه های دولتی است

تنها 10 درصد تخلفات پژوهشی مربوط به دانشگاه های دولتی است

به گزارش آجاك سرپرست دانشگاه یزد با اشاره به وضعیت مطلوب آموزش عالی در این استان، اظهار داشت: تنها 10 درصد تخلفات پژوهشی مربوط به دانشگاه های دولتی است.



به گزارش آجاك به نقل از ایسنا، «قاسم بریدلقمانی» در كارگاه آموزشی كارگاه آموزشی توانمندسازی همكاران دبیرخانه، اعضای گروه بازدیدكننده و اعضای هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین كیفیت استان یزد با اشاره به این كه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه نظارت بر مؤسسات را به دانشگاه های استان واگذار كرده است، بر رعایت قوانین دفتر نظارت وزرات علوم، نشان دادن واقعیت ها بدون كم وكاستی و داشتن انصاف، عدالت و شهامت كافی در نظارت اصرار كرد.

وی با تاكید بر این كه نظارت نقش مؤثری در عملكرد و فعالیت های مؤسسات خواهد داشت، از اعضای گروه بازدیدكننده و اعضای هیأت نظارت خواست تا این وظیفه را با اعتقاد كامل و به نحو احسن انجام دهند.

سرپرست دانشگاه یزد در ادامه اضافه كرد: خوشبختانه در استان یزد مشكلات استان های دیگر را به لحاظ تعدد مراكز آموزش عالی نداریم و بررسی ها نشان داده كه در سطح كلان آموزش عالی كشور بالغ بر 90 درصد تخلّفات پژوهشی صورت گرفته مربوط به دانشگاه های غیردولتی و تنها 10 درصد مربوط به دانشگاه های دولتی است هرچند باید به این نكته توجه داشت كه حتّی یك تخلّف هم در دانشگاه زیاد است.

بریدلقمانی رشد آموزش عالی در استان را متناسب با شرایط دانشگاهی استان دانست و اظهار داشت: در سند آمایش استان با عنایت به شرایط جغرافیایی یزد، به توسعه آموزش عالی توجه ویژه ای شده و آموزش عالی را یكی از اصول مؤثر در توسعه استان محسوب كرده اند.

وی اشاره كرد: با عنایت به رشد مؤسسات آموزشی در سطح ملی در سال های اخیر، نیاز به پالایش و پایش مستمر در این زمینه احساس می شود و لازم است مؤسساتی كه برای رفع نیاز خاصی به وجود آمدند، بعد از اشباع شدن نیاز، فعالیت خودرا متوقف كنند.

این مسئول، اعتمادسازی نسبت به اعضای هیأت علمی و دانشگاهیان در جامعه را مهم توصیف كرد و اظهار داشت: متاسفانه آمارها نشان میدهد درصد اعتماد جامعه به حل مشكلات توسط دانشگاهیان، از 84 درصد به 40 درصد رسیده و لازم است برای بازگرداندن این تفكر كه مشكلات جامعه می تواند به دست دانشگاهیان حل شود، با همكاری و مشاركت اعضاء هیأت علمی تلاش نماییم.





منبع:

1398/08/08
09:36:45
5.0 /5
3575
تگها: پژوهش , تحقیقات , فناوری , كیفیت
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
آجاک : آینده پژوهی