آجاک - acak آینده پژوهی
جهرمی:

كیش به مركز صرافی های بین المللی ارز دیجیتال منطقه تبدیل گردد

كیش به مركز صرافی های بین المللی ارز دیجیتال منطقه تبدیل گردد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: کیش زیرساخت های لازم برای تبدیل شدن به مرکز صرافی های بین المللی ارز دیجیتال کشورهای منطقه را دارد و باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده نمود.


به گزارش آجاک به نقل از ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی عصرچهارشنبه در شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات جزیره کیش گفت: فناوری فین تک یا ارز دیجیتال از حوزه های در حال رشد امروز است و باتوجه به زیرساخت های موجود انتظار می رود سازمان منطقه آزاد برای تبدیل این جزیره به مرکز صرافی های این بخش در میان کشورهای منطقه رایزنی های لازم را انجام دهد.
وی اضافه کرد: در کشور افراد با استعدادی دراین زمینه وجود دارد و سازمان منطقه آزاد کیش نیز باید با یک ضوابط سهل و و اختیارات خود بهره برده و سرمایه گذاران مختلفی دراین زمینه جذب نماید.
آذری جهرمی با اشاره به در خواست مسئولان منطقه آزاد تجاری کیش در زمینه توسعه کارهای شهر هوشمند در این جزیره اظهار داشت: شهر هوشمند شهری است که بصورت هوشمند مدیریت شود و اکنون با بهره برداری از سه سامانه این اتفاق در جزیره کیش روی داده است.
وی اضافه کرد: پنجره واحد خدمات کیشوندان کاری باارزش است و در سایر نقاط کشور برای مدیریت هوشمند نیز قابل تسری است که در این راستا وزارت فناوری اطلاعات و ارتباط هوشمندسازی این جزیره را از سه سال پیش پیگیری کرده است.
وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات همین طور بر استفاده از مصادیق خدمات رسانی هوشمند همچون خودران های هوشمند و ماشین های بدون سر نشین در این منطقه اصرار کرد و اظهار داشت: خصلت کیش آزاد سازی تجاری است در چند سال قبل برمبنای تحریم های ظالمانه گرفتار مشکل شده اما معتقدم اگر مقداری در کسب وکارها در جزیره تسهیل شود باردیگر شاهد رشد روز افزود سرمایه گذاری در این جزیره خواهیم بود.
هوشمند سازی نیاز اصلی کیش برای تبدیل شدن به منطقه آزاد نسل چهارم است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین اظهار داشت: در سند جامع ۱۳۸۴ کیش به صراحت از شهر هوشمند یاد شده اما تا کنون کیش از هوشمند سازی فاصله گرفته است و با اهمیت ترین اقدام برای توسعه این جزیره حرکت به سمت هوشمندی است.
جعفر آهنگران افرود: این جزیره به سبب منطقه آزاد بودن تمام زیر ساخت ها را برای توسعه دارد و می تواند در عرصه شهر هوشمند با اجرای طرح های مختلف سرآمد کشور باشد.
وی اضافه کرد: برای هوشمند سازی سیستم های گردشگری، بنادر فرودگاه، حمل و نقل و خدمات و سوق دادن سرمایه گذاران به این سمت است.
آهنگران با اشاره به این که این جزیره ۱۰ هزار دانش آموز و هفت هزار دانشجو دارد اضافه کرد: با توجه به این که این اقشار حدود ۳۷ درصد جمعیت جزیره را می سازند که به فراخور نیاز انها هوشمند سازی از مطالبات آنان است.
وی تصریح کرد: مناطق آزاد به سمت حرکت به سمت نسل چهارم است و جزیره کیش به سبب ساختار و موقعیت جغرافیایی و محیط زیستی بودن باید شاهد تبدیل این منطقه به نسل چهارم باشیم و در این ارتباط اینترنت باید بعنوان یکی از با اهمیت ترین زیرساخت های تحقق این مورد توجه قرار بگیرد.
۱۸۲ کیلومتر فیبر نوری کیش اجرا شده است
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتبازات هرمزگان اظهار داشت: تا کنون در این استان ۲ هزار و ۸۸۱ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده که ۱۸۲ کیلومتر آن متعلق به جزیره کیش است
قویدل اضافه کرد: همین طور در این جزیره ۶۵ گیگابایت ظرفیت شبکه انتقال و ۴۰ گیگیابات پهنای باند قابل واگذاری وجود دارد.
وی افزود: همین طور در این جزیره ۱۱۱ شرکت دارند پروانه پهن باند فعالیت می کند که در مجموع ۱۴ هزار و ۶۸۲ مشترک فعال دارند.
آذری جهرمی برای بهره برداری از سه سامانه جدید هوشمند، ۲ فروند پهپاد پستی، و رونمایی از ۴۰۰ دستگاه وانت مزدای جدید در چرخه پستی کشور و بهره برداری از مرکز مکانیزه استان اصفهان بصورت ویدیئو کنفرانس به به کیش سفر کرده است.
وی عصر امروز در جلسه شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات با محوریت سامانه های جدید کیش هوشمند، سامانه حقوقی و سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی روند ارتقا زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات و امکانات ارتباطی کیش را بررسی می کند.
فردا نیز بعد از رونمایی و افتتاح طرح ها از مجموعه های تله کیش و مرکز نوآوری بازدید کرده و با شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان، کارآفرینان و صاحبان استارت آپ ها درکیش آشنا می شود.



1400/03/06
12:14:29
0.0 /5
766
تگها: ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , اینترنت , خدمات
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
آجاک : آینده پژوهی